Avatar billede klaf Nybegynder
06. april 2004 - 19:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte genoprettelseskonsolet fra XP CD

Min XP vil ikke starte op. Den kommer med en blå skærm kort og rebooter så. Fejl-sikret tilstand virker heller ikke. Ved boot på XP CD har jeg prøvet at vælge R for repair og for at starte genoprettelskonsolen, det virker heller ikke! Den kommer med en blå skærm med følgende fejl: STOP: 0x00000024.
Hvordan kan jeg ellers komme i kontakt med min harddisk?
Jeg har en SATA hardisk fra Maxtor og har prøvet at teste med powermax og maxblast og tilsyneladende fungere HD ok.
Nogen ideer?
Avatar billede stig3 Mester
06. april 2004 - 19:56 #1
Ser ud til at det er et smadret filsystem:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_swhw.asp

Jeg er ikke helt med på...........kommer der en fejl når du vælger R for at komme ind i recovery konsollen ?
Hvis ikke skal du bruge kommandoen fra recovery konsollen:
chkdsk drive: /f

Ellers prøv at start op i fejlsikret tilstand (brug F8 under opstart og vælg fejlsikret).......og brug metode 2.
Avatar billede klaf Nybegynder
06. april 2004 - 20:20 #2
Ja, alt hvad jeg prøver ender med en blå skærm. Kan ikke komme ind i recovery konsollen.
Avatar billede klaf Nybegynder
06. april 2004 - 22:19 #3
Problemmet er fundet med hjælp fra Powermax 4.06 burn test. HD er nu på vej til Maxtor.....