Avatar billede avalodia Nybegynder
06. april 2004 - 11:11 Der er 6 kommentarer

Radio buttons i Flash MX UI Components

Hej,

jeg ønsker at bruge radio buttons fra Flash MX UI Components, men hvordan skal koden se ud? Jeg koder i Flash MX Professionel 2004.

Jeg har 2 movieclips på _root level: et (fordeling_menu) med en række radiobuttons i en gruppe. et andet mc (fordeling_skema), hvor jeg skal gå til en bestemt frame afhængig af hvilken radiobutton der er valgt.

Hvor skal koden placeres og hvordan ser det ud?
Avatar billede _k Nybegynder
06. april 2004 - 14:01 #1
Du kan smide følgende script på dine radiobuttons:

on(click) {
    _parent.gotoAndStop(10);
    }

...og så udskifter du 10-tallet med dér hvor du gerne vil hen på main timeline.
Avatar billede avalodia Nybegynder
07. april 2004 - 10:12 #2
Jeg kan ikke bruge on(click).
Bør jeg ikke bruge Change Handler for at fange eventen?
Avatar billede _k Nybegynder
07. april 2004 - 11:26 #3
Der er tilknyttet en række handlere til de forskellige komponenter, on(click) er specifik for radiobuttons. Hvis du placerer koden direkte på en radiobutton, kan du så ikke få det til at virke? Virker nemlig upåklageligt her. Bruger du komponenten "radioButton"? Og har du prøvet bare at trace noget ud når du klikker på radiobuttonen - det kunne jo være en sti der er gal?

Den mest korrekte måde at gøre det på er ellers at oprette en listener og tilknytte en funktion når der sker noget på knappen. Men det bliver hurtigt en hel del mere kodemæssigt komplekst end ovenstående forslag....
Avatar billede avalodia Nybegynder
07. april 2004 - 11:38 #4
Jeg bruger radio buttons fra komponentsamlingen Flash MX UI Components, der er en extension - det er ikke de samme som Flash MX Professionel 2004, så måske ligger misforståelsen der.
Avatar billede _k Nybegynder
07. april 2004 - 14:17 #5
ok, jeg kan også bare lære at læse spørgsmålene ordentlig! Men troede faktisk at forskellen var den samme, men det har du vist ret i den ikke er...

Navngiv dine radiobuttons og lad dem tilhøre samme gruppe. I property panelet kan du sætte en Change Handler, og her smider du navnet på en funktion ind. F.eks. "minFunk".
I funktionen kan du så tilgå dine buttons og lade filmen gå til en hvilken som helst frame på baggrund af det. Brug f.eks. en Switch Case.

funktion minFunk() {
  trace(minRadioKnap1.selected); // Outputter true hvis den er valgt, false hvis den ikke er valgt
}
Avatar billede avalodia Nybegynder
09. april 2004 - 14:16 #6
Det virker. Læg et svar, så giver jeg points.