Avatar billede cosmodk Nybegynder
06. april 2004 - 10:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lave list efter dato med kun én dato printet??

jeg sidder og roder med et system hvor jeg skal have php til at lave en liste over nyheder, hvor jeg kan have datoen stående øverst og så alle nyhederne under.. Eks.

nyhed 1
nyhed 2
nyhed 3

nyhed 1
nyhed 2
nyhed 3

Har rodet lidt med foreach og forsøgt at få den til at printe ud fra et timeid jeg har i sql databasen, men den viser alle resultaterne.. altså alle datoerne for nyhederne.. eks.

05/04/2004 nyhed 1
05/04/2004 nyhed 2
05/04/2004 nyhed 3

koden jeg har indtil videre ligger i en while løkke, og ser således ud :

<?php
foreach (array(date("j M Y",($row->timeid+9*3600)) as $date)
    {
      echo "$date<br />\n";
    }
?>

Hvordan får jeg den til kun at printe ét eksemplar af hver dato der forefindes?

Mvh
Cosmodk
Avatar billede cosmodk Nybegynder
06. april 2004 - 10:24 #1
Resultatet af koden som den er nu kan ses på denne side http://www.megamixers.com/index.php?page=mixnews
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. april 2004 - 10:29 #2
Lidt pseudokode

$res = mysql_query(..);

$prevDate = '';

while($row = mysql_fetch_row($res)) {
  if( $prevDate != $row['date'] ) {
    print $row['date'] . '<br /r>';
    $prevDate = $row['date'];
  }
  print $row['title'] . '<br>';
}

Sådan plejer jeg at gøre det. (Huske på den sidste rækkes dato, og skrive datoen ud, hvis den er ændret i den nuværende række)
Avatar billede cosmodk Nybegynder
06. april 2004 - 12:25 #3
Dennismp jeg brugte en smule af din kode for at få det til at virke og, det fungerede ganske godt, så pointene er dine

//cosmodk
Avatar billede cosmodk Nybegynder
06. april 2004 - 12:26 #4
hmmm hvis jeg da lige kunne acceptere dit svar på denne side..
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. april 2004 - 12:32 #5
Dér kan jeg ikke hjælpe :)
Avatar billede cosmodk Nybegynder
06. april 2004 - 13:35 #6
hmmm