Avatar billede maxikoll Nybegynder
05. april 2004 - 13:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

JMail og nyhedsbrev

Hej, skulle bare høre inden det kunne gå galt, om der er nogen der har arbejdet med JMail og at sende ud til mange modtagere. Skal lave et nyhedsbrev og det skal sende til ca. 2-2500 modtagere i sådan en omgang. Er der noget specielt man skal tage højde for?

Havde tænkt på at loope modtagere igennem fra en db og gøre det sådan:

Do While Not rs.EOF
    JMail.AddRecipientBCC rs("Recipent_EMail")
    rs.Movenext
Loop

Så ser resten også bare normalt ud, som en alm. JMail opsætning.
Avatar billede and_ Nybegynder
05. april 2004 - 13:56 #1
jeg ville nok "klippe" den over i mindre bidder....

fx. sende 500 ad gangen... så er du sikret på at det kan lade sig gøre inden scriptet laver timeout......
Avatar billede retry Nybegynder
05. april 2004 - 14:02 #2
Jeg har ikke prøvet med Bcc, men kun med at sende mails enkeltvis, og det virker fint.
I princippet skulle Bcc vel også virke, men 2-2500 er ligegodt mange, og derfor kunne det jo være den løber på et eller andet loft. I så fald kunne du splitte op og sende mailen for hver fx 100 BCC'er. En anden grund til at sende færre ad gangen kunne være, at du vil sprede besøgene på din hjemmeside over en periode, fx hvis dit nyhedsbrev indeholder links til artikler på hjemmesiden.

and har ret i, at timeout kan være et problem, men jeg er ikke sikker på det får så stor betydning hvis du bruger Bcc.
Avatar billede and_ Nybegynder
05. april 2004 - 14:07 #3
selvom at der er BCC skal du jo tænke på at listen stadig skal opbygges samt sendes.... derfor vil jeg splitte den, så man er sikker på at der ikke er nogle med at sende alle mail'sene.

Man kan jo også bare for hver 100 (for at tage dit ex :) udskrive en linie på skærmen:

Mails bliver sendt! Vent venligst.....

og så fortsætte med dette til den er færdig med at sende....
Avatar billede maxikoll Nybegynder
05. april 2004 - 14:21 #4
Okay, tester nok lige på mig selv inden det går løs, men at dele den i 500 er en ok idé... Ellers kan man vel sætte noget større timeout, men selvfølgelig skal den alligevel sendes. BCC bruges for at man ikke kan se hvem det er sendt til hos modtageren.
Avatar billede and_ Nybegynder
05. april 2004 - 14:25 #5
Jeg vil ikke anbefale en større timeout....

Hvis du skriver en url eller trykker på et link og siden er hvid i mere end (skal vi sige 20 sek), så begynder man at trykke F5, kopiere linket over i en ny browser bruger tilbageknappen og alle de andre features en browser tilbyder...!

Så er det smartere at delen listen op til fx. 500. Hver gang løkken runder 500, skriver den en ny linie på skærmen: Mails er stadig ved at blive sendt. Vent venligst!

Det vil jo så resultere i for fx. 2500 mails = 5 linier med denne besked... Så ved brugeren at browseren arbejder og bare skal have lidt tid......
Avatar billede maxikoll Nybegynder
05. april 2004 - 14:30 #6
Lyder meget fornuftigt - tak for de gode tips, det skal nok lykkedes :)
Avatar billede and_ Nybegynder
05. april 2004 - 14:32 #7
... du spørger bare løs ;)