Avatar billede robbin Nybegynder
04. april 2004 - 01:13 Der er 10 kommentarer

sjov med subdomæner

Hej igen!

Jeg kunne tænke mig at lave noget sjov med mit domæne.. (whine.dk) som jeg kan styre her fra gratisdns.

man skal kunne skrive: navn.stop.whine.dk og så skal den føre en videre til en side hvor der står nick stop whine og spille en sang.

Jeg har webhotel hos surftown og har 400 mb pakken med 20 subdomains..

hvordan?

//Robbin
Avatar billede iss Novice
04. april 2004 - 01:24 #1
Dette er hvad jeg har lavet til klogeåge.dk
<?
$name = explode(".", $_SERVER["HTTP_HOST"]);
for ($i = 0; $i < sizeof($name)-2; $i++) {
    $klogeaage .= $name[$i]." ";
}
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title><?=$klogeaage?>er en Kloge Åge!</title>
</head>

<body>
<div align="center"><h1><?=$klogeaage?>er en Kloge Åge!</h1></div>
</body>
</html>
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
04. april 2004 - 01:28 #2
jeg har ikke forstå det helet endnu men du kan ikke have et dynamisk subdoæme som fx er "(input).stop.whine.dk"

så ville det jo værer dum at skrive som web hoster at men har 20 subdomæne

jeg du ikke skrive lidt mere om havd det er du lige vil 100%
Avatar billede iss Novice
04. april 2004 - 01:33 #3
Du kan ikke gøre det med whine, så lænhe du benytter URL forward fra GratisDNS på domænet, så skal det bruge er referal headeren, og den kan du ikke regne med, som efter at mange sletter den. (firewall osv)
Avatar billede robbin Nybegynder
04. april 2004 - 08:45 #4
iss på gratisdns forums siger administrator at man sagtens kan..

nogen som vil fixe det for mig? skriv hvad I vil have for at lave det i denne post
Avatar billede iss Novice
04. april 2004 - 11:46 #5
Det er mig der er Calzone på GratisDNS' forum....
Avatar billede robbin Nybegynder
04. april 2004 - 13:05 #6
ok :) kan jeg lave det selvom jeg kun har 20 subdomains hos surftown?
Avatar billede robbin Nybegynder
04. april 2004 - 13:06 #7
og noget du evt. ville lave hvis du fik penge for det?
Avatar billede iss Novice
04. april 2004 - 13:12 #8
Du kan bruge det jeg skrev først hvis det var hostet direkte hos Surftown. Igennem GratisDNS' URL forward kan det ikke lade sig gøre, uden at skulle lave en bunke krumspring.
Avatar billede robbin Nybegynder
04. april 2004 - 14:44 #9
hvis du evt vil have penge for det kan vi aftale noget Robbinkj@msn.com
Avatar billede iss Novice
04. april 2004 - 14:55 #10
Ved ikke om det vil virke for dig, men du kan prøve:
<?
$name = explode(".", $_SERVER["HTTP_REFERER"]);
for ($i = 0; $i < sizeof($name)-3; $i++) {
    $klogeaage .= $name[$i]." ";
}
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title><?=$klogeaage?>er en Kloge Åge!</title>
</head>

<body>
<div align="center"><h1><?=$klogeaage?>er en Kloge Åge!</h1></div>
</body>
</html>