Avatar billede minymoo Nybegynder
03. april 2004 - 14:50 Der er 13 kommentarer

Er der en der vil hjælpe?

Hej..

Er der en der vil hjælpe mig med at forstå my sgl lidt? Over msn.. Min adresse er frederikamris@hotmail.com .. og jeg beder ikke om at i skal hjælpe mig helt fra ny, men der er nogle ting jeg ikke forstår, som jeg vil forstå før jeg begynder at lære my sgl sammen med php.. please jeg vil tildele 100 point til den der vil!
Avatar billede riversen Nybegynder
03. april 2004 - 14:58 #1
folk vil med glæde svare her. Ellers må du vel sætte point til 0. Hvad er problemet?
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. april 2004 - 15:06 #2
hvis du ikke har fundet nogen gode tutorials så er dette en god begynder
http://www.w3schools.com/sql/default.asp
og i forbindelse med php er der massere af god læsning og eksempler på php.net
http://dk.php.net/mysql

men ellers stil specifikke spørgsmål her, så er der nok nogen der kan svare.
Avatar billede minymoo Nybegynder
03. april 2004 - 15:20 #3
OKay.. I mit php document.. skriver jeg
<?php $conn = mysql_connect("server", "brugernavn", "kodeord");
mysql_select_db("database");
$result = mysql_query("select * from tabel");
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
  echo $row["Navn"];
}
mysql_close($conn); ?>

Ikke? Og så har jeg min server til mysgl på whitehat, og der inde skal jeg jo oprette tabeller, men når jeg laver den overstående kode, skriver den at der er fejl:
$result = mysql_query("select * from tabel");.. hvorfor det? mangler jeg noget? Og er sgl og mysgl det samme?
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. april 2004 - 15:25 #4
tag et kig på Example 1 på http://dk.php.net/mysql
det hjælper at kunne se hele fejlmeddelsen, jeg har aldrig rigtigt sat mig ind i php så der kan jeg nok ikke være den store hjælp
Avatar billede riversen Nybegynder
03. april 2004 - 15:25 #5
hvis du har en tabel der hedder "tabel" så burde det være OK... har du det?
Avatar billede riversen Nybegynder
03. april 2004 - 15:26 #6
men uden at kende den nøjagtige fejltekst, er det svært at hjælpe
Avatar billede minymoo Nybegynder
03. april 2004 - 15:30 #7
Okay nu virker min kode, men hvordan henter jeg så data ned fra min database?
Avatar billede riversen Nybegynder
03. april 2004 - 15:34 #8
det er jo det din kode gør... henter fra db'en
Avatar billede minymoo Nybegynder
03. april 2004 - 15:35 #9
Okay, men er der ikke en der vil kontakte mig på msn (som vel og mærket har forstand på mysgl) msn: frederikamris@hotmail.com
Avatar billede riversen Nybegynder
03. april 2004 - 15:36 #10
se min første kommentar
Avatar billede riversen Nybegynder
03. april 2004 - 15:36 #11
hvis du generelt ikke har styr på det, så gennemgå en tutorial som det loadet linker til.
Avatar billede minymoo Nybegynder
03. april 2004 - 15:36 #12
jaja, men jeg syntes at mit problem er for svært at forklare over et forum..
Avatar billede minymoo Nybegynder
03. april 2004 - 15:37 #13
okay