Avatar billede m_187 Nybegynder
01. april 2004 - 08:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forskel på at hente en.ASPX eller .ASP fil i Flash?

Hej

Jeg står ret uforstående over at jeg tilsyneladende ikke kan omdøbe en .asp fil til .aspx, som jeg så henter ind i flash.

Er der virklig forskel på hvordan man skal hente dem ind, eller hvad?

Her er mit AS:

System.useCodepage = true;

minLoadVars = new LoadVars();
minLoadVars.load("FlashContentScript.aspx");
minLoadVars.onLoad = function()
    {
    _root.MainMov.cat1.htmlText = this.Cat1;
    osv osv osv.............
____________________________________________________

Alt hvad der er i ASP/ASPX filen er en Response.Write...

Hvordan skal Flash work'e med ASPX, hvis det ikke er på samme måde som ASP?
Avatar billede _k Nybegynder
01. april 2004 - 10:21 #1
Efter min bedste overbevisning skulle der ikke være nogen forskel på om filen ender på .asp, .aspx eller .minbedstemorsvanter.

Dit script ser ok ud, så den må være gal med outputtet af aspx-filen. Prøv at teste i en browser og kig i kilden. Dit output skal være noget i retning af:
&variabel=første var&variabel2=anden var&
Avatar billede m_187 Nybegynder
01. april 2004 - 10:51 #2
Hahaha... jeg er ved at blive gammel!

Jeg startede med at lave hele pisset i en .asp fil, hvor man jo bare skriver:
Response.Write "var=dette er tekst"

Men i ASP.NET (aspx) skriver man:
Response.Write("var=dette er tekst")

Smid et svar , du!
Avatar billede _k Nybegynder
01. april 2004 - 11:06 #3
Arghh, det var jo en klassiker - håber ikke det er ældningstegn, for jeg laver det selv jævnnligt ;o)
Avatar billede m_187 Nybegynder
01. april 2004 - 11:24 #4
Åh åh... jeg fik vist sagt det lidt for tidligt.... sorry

Der står sgu "undefined" alle alle tekstfelter...
Jeg sikker på at filens output er rigtigt... men hvad fanden sker der så?
Avatar billede _k Nybegynder
01. april 2004 - 11:31 #5
Hvis du arbejder i MX 2004 er variablene case sensitive - kan det være det?
Avatar billede m_187 Nybegynder
01. april 2004 - 11:32 #6
Nej, for det virkede jo da filen hed .asp. Jeg har ikke ændret noget udover filnavnet...
Avatar billede m_187 Nybegynder
01. april 2004 - 11:38 #7
Så fandt bessefar her ud af det...
Jeg har fandme published til en f***ing forkert swf-fil!

Så det har sådan set virket siden det med responce.write blev ændret.
Avatar billede _k Nybegynder
01. april 2004 - 11:39 #8
..tænkte at aspx godt kunne lave lidt om på nogle navne osv.

Hvis du sammenligner kilden fra asp med aspx, er de så 100% ens (og jeg kigger gerne med, hvis du smider et link)
Avatar billede _k Nybegynder
01. april 2004 - 12:04 #9
takker for point.
Avatar billede m_187 Nybegynder
01. april 2004 - 12:46 #10
Takker for hjælp :)