Avatar billede le_bon Nybegynder
31. marts 2004 - 13:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvem vil lave en simpel konkurrence

Hola!

Er der een der vil være så elskværdig at hjælpe mig med at lave en simpel online konkurrence?

Konkurrencen skal indeholde:

3 svarmuligheder (Radiobuttons)
Navn
Adresse
Postnummer
By
Telefon
e-mail
"Jeg ønsker ikke at modtage nyhedsbrev" (Checkbox)

Svarene/deltagerdata skal helst sendes til en datafil der ligger på serveren.

Håber der er een der kan hjælpe!
Mvh. Lebon
Avatar billede Kengun Praktikant
31. marts 2004 - 14:13 #1
hvilket serverspråg har din server støtte for, asp/php/mysql, etc?
Avatar billede le_bon Nybegynder
31. marts 2004 - 14:17 #2
Hmmm....jeg er ret sikker på at der er asp og php, men jeg kan ikke rigtig finde info på www.webpartner.dk (Det er ikke mit eget webhotel)

Men jeg vil meget gerne undgå at lave en regulær database.
Avatar billede le_bon Nybegynder
31. marts 2004 - 14:31 #3
Har lige undersøgt det....webhotellet understøtter IKKE asp/php/mysql
Avatar billede Kengun Praktikant
31. marts 2004 - 14:49 #4
hmmm, efter det lille jeg ved om asp/php så trænger man dette for i det hele kunne lagre slig information i en fil/database som ligger på serveren.
Avatar billede le_bon Nybegynder
31. marts 2004 - 14:57 #5
Nu har jeg lagt konkurrencen på min egen server der understøtter php, asp, mysql. Er der een der kan hjælpe så??
Avatar billede stener Nybegynder
31. marts 2004 - 15:13 #6
Skal det laves gratis?
Avatar billede le_bon Nybegynder
31. marts 2004 - 15:23 #7
hehe....næh, for 200 points! Jeg aner ikke hvad det kræver at lave det, jeg er pænt blank når det kommer til den slags, så det kan godt være jeg beder om lidt meget....problemet er at jeg har et cgi script der plejer at virke, men nu skal jeg bruge det på en anden server, og så virker det pludselig ikke??

Måske jeg bare skulle copy/paste det her, så folk kunne kigge på det??? - Det gør jeg:

#!/usr/bin/perl

##############################################################################
# SimpleMail                        Version 0.8                              #
# History : EK 2000-05 : Modelled from A-1 WebSite Specific Registration    #
##############################################################################

require "/usr/local/lib/cgi-lib.pl";

$mailprog = '/usr/lib/sendmail';
#$recipient = 'svn at foobar.nu';

&ReadParse(*input);

$template = "template";
$contentmarker = '<!--content-->';
$storage = "data.dat";

print "content-type: text/html\n\n";

unless ($input{'email'} =~ /.+\@.+\..+/) {
    &output();
    die;
}

$details = "$input{'email'}\#$input{'fornavn'}\#$input{'efternavn'}\#$input{'adresse'}\#$input{'postnr'}\#$input{'by'}\#$input{'contest'}\#$input{'format'}\#$input{'ok_reg'}\#$input{'sm'}\#$input{'question1'}\n";

open (STORE,"$storage");
    @store = <STORE>;
close (STORE);

$update = 0;

foreach $line (@store) {
    if ($line =~ /^$input{'email'}\#/i) {
        $line = $details;
        $update = 1;
        last;
    }

if ($update) {
    open (STORE,">$storage");
        foreach $line (@store) {
            print STORE $line;
        }
} else {
    open (STORE,">>$storage");
        print STORE $details;
}
close (STORE);

if ($update) {
    &output();
} else {
    &output();
}

if ($input{'comment_type'} =~ /^[A-Z,a-z,' ']+/) {

    &send_mail();
    &output();
}

sub output {
    open (TEMP,"$template");
        @temp = <TEMP>;
    close (TEMP);

    foreach $line (@temp) {
        $line =~ s/$contentmarker/$_[0]/;
        print $line;
    }

sub send_mail {
    # Localize variables used in this subroutine.                            #
#    local($recipient2);
#
#    # Open The Mail Program
#    open(MAIL,"|$mailprog -t");
#
#    print MAIL "To: $recipient\n";
#    print MAIL "From: SOAP\n";
#    print MAIL "Subject: $input{'comment_type'} : $input{'comment_scope'}\n\n";
#    print MAIL "The following information was delivered from the feedback form:\n";
#    print MAIL "-" x 75 . "\n";
#    print MAIL "Comment Type  : $input{'comment_type'}\n";
#    print MAIL "Comment Scope : $input{'comment_scope'}\n";
#    print MAIL "Email        : $input{'email'}\n";
#    print MAIL "Name          : $input{'firstname'},$input{'lastname'}\n";
#    print MAIL "-" x 75 . "\n\n";
#    print MAIL "$input{'comment_full'}\n";
#    close (MAIL);

}
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. april 2004 - 00:47 #8
lukker....