Avatar billede eagle111 Nybegynder
31. marts 2004 - 12:47 Der er 15 kommentarer

hvordan brænder man dvd

Jeg har købt en dvd brænder men det går meget langsomt en hel dag det er enten divx film eller mpeg film jeg har liggende der skal brændes, jeg har to programmer: sonic mydvd og powerdvdxp 4.0, men det virker ikke, kan man ikke bruge nero burning rom til at brænde dvd, er der nogen der ved noget om dette?
Avatar billede belle Nybegynder
31. marts 2004 - 12:49 #1
hvis det er divx film du har som du vil brænde som dvd kan det snildt tage timer for filmen skal først konvateres til dvd format og det er noget der tager tid
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
31. marts 2004 - 13:00 #2
Det kommer også an på hvor hurtig din computer er. Jeg ved at på en ældre 450 mhz tager det 14 timer for 1/2 times film.

Nero kan godt bruges til at brænde DVD med. Når du starter Nero op og vælger "New" i "File" kan du oppe i venstre hjørne vælge om det skal være CD eller DVD du vil brænde.

Læs evt. mere om Nero her  http://www.nero.com/en/index.html
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
31. marts 2004 - 13:02 #3
Du kan også læse en masse om DVD på Hennings hjemmeside http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm
Avatar billede norbert Nybegynder
31. marts 2004 - 13:06 #4
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Der er mere herfra abmedia.dk. Den kan du også kigge på. Den er lige til at gå til.
De omtalte programmer kender jeg ikke :-)
Norbert.
Avatar billede rumko Nybegynder
01. april 2004 - 13:13 #5
Kig evt her http://www.jakob-lacour.dk/ under DVD
Avatar billede eagle111 Nybegynder
01. april 2004 - 14:44 #6
dette link er godt tror jeg det vil jeg kigge nærmere på

De andre to link virker ikke, eller er for indviklede.
Avatar billede norbert Nybegynder
01. april 2004 - 22:13 #7
Hvordan rumkos link kan være bedre end det link jeg gav, fatter jeg ikke. Det er nøjagtig det samme program, der er i mit link, og det er beskrevet på samme måde.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
01. april 2004 - 22:16 #8
Desuden bliver der i rumkos link brugt to programmer, hvilket er totalt unødvendigt. Men selvfølgelig, hvis du godt kan lide det besværligt og unødvendigt, så brug du det link.:-)
Norbert.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
01. april 2004 - 22:25 #9
Norbert> enig :-)
Avatar billede eagle111 Nybegynder
02. april 2004 - 13:12 #10
Der var jeg nok for hurtig det må i unskylde efter at have prøvet www.nero.com virker det nemmere og det er også en lite-on dvd brænder jeg har købt så det må virke, jeg er ved at brænde nu , men den lyser ikke rød så der må være noget galt med brænderen hvad tror i?
Avatar billede eagle111 Nybegynder
04. april 2004 - 10:25 #11
Kan det virkelig passe at det tager over et døgn at brænde 4 GB med lite-on program kan man ikke lave noget andet på pcén imedens? er  der nogn der ved noget om det?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
04. april 2004 - 10:53 #12
Hvad er det for en computer du har? - hvor hurtig er den? - Hvad er det du skal have brændt?

Hvis det bare er en almindelig DVD film du skal have brændt over, vil det typisk på en hurtig maskine tage under én time.

Hvis det er video du selv har lavet, så tager det længere tid, med en hurtig computer vil jeg tro at det vil tage omkring 4 timer!
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
04. april 2004 - 10:56 #13
Jeg har en Plextor DVD-brænder, og det tager ca. 10 min. at fylde en hel DVD.
Men selvfølgelig længere tid hvis en fil skal konventeres om til noget andet.
Avatar billede eagle111 Nybegynder
04. april 2004 - 10:59 #14
Det er en pentium3, 2.4 GB, 80 GB harddisk det er noget blandet mpeg og divx og så er det meningen jeg skal brænde data over som en "slags harddisk"
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
04. april 2004 - 11:01 #15
Hvis du har Nero, så skal du vælge Data-DVD. Mender det hedder det. Og så bare smide alle de filer ned på disken som du vil have med og brænde.

Du kan også lige se om du har sat den til at køre en test-brændning først, det tager jo også lidt tid. Og måske om den bagefter lige tjekker alle filerne igennem for at bekræfte en 100% succesfuld brænding.