Avatar billede bandit1 Nybegynder
07. februar 2001 - 09:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er bare for langsom på nettet

Hi there!!

Er der en sjæl der har en god ide til hvad der kan være forkert.

Når jeg kalder en server så er winme meget langsom til at kalde serveren, men når den først finder servern, så går det fint.

Har prøvet alt det sædvanlige med modem opsætning og netværks indstillinger og det hjælper ikke en dyt.
Avatar billede burningice Nybegynder
07. februar 2001 - 14:08 #1
det er vel dns opslaget der tager sin tid. Hvad sker der hvis du istedet connecter til en server via ip, altså f.eks. http://194.177.224.212 istedet for www.greennet.gl

hvor lang tid er du om at pinge henholdsvis en ip adresse og et domæne??
Avatar billede ironlevy Nybegynder
07. februar 2001 - 16:47 #2
Jeg har haft samme problem! Check dine  indstillinger i netværk via modem. Der er 3 forskellige indstillinger:
1. Ring aldrig op til en forbindelse.
2. Ring op når der ikke findes netværkstilslutning.
3. Ring altid til op til en forbindelse.

I hvert fald nået i den dur!

Jeg har valgt #3 og jeg har ingen problemmer nu.
Avatar billede ironlevy Nybegynder
07. februar 2001 - 21:21 #3
Undskyld...

Jeg mener selvfølgelig at du skal starte explorer, gå i funktioner/indstillinger/forbindelser og sæt dine indstillinger derfra!!!
Avatar billede malene.holm Nybegynder
09. februar 2001 - 07:57 #4
Jeg har haft samme problem, men har lige hentet et progtam ned fra www.tucows.com (søg på internet accelerator og vælg paraben til Me), til at øge hastigheden. og jeg må sige at det virker.
Man skal godt nok læse lidt og indstille...