Avatar billede thomas_regin Nybegynder
30. marts 2004 - 13:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

for-each loop logik, eller manglen på samme!

Hejsa!

Jeg har et XML-doc, der ser således ud i en stærkt beskåret udgave:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<survey name="Online Survey">
<question title="How would you rate my website?">
        <rowselect title="Site Design">
            <option type="radio" name="dontknow" value="I don't know" />
            <option type="radio" name="designbad" value="Bad" />
        </rowselect>
        <rowselect title="Site Navigation">
            <option type="radio" name="navdontknow" value="I don't know" />
            <option type="radio" name="navdif" value="Difficult to navigate" />
        </rowselect>
    </question>
</survey>

Jeg vil gerne have at outputtet af dette kommer til at stå således:

How would you rate my website:
Site Design
  1. I Don't know
  2. Bad

Navigation
  1. I don't know
  2. Difficult to navigate

Dette skal kunne gøres i ét loop. Derfor har jeg lavet et XSLT, som ser således ud (stærkt beskåret):

<xsl:for-each select="//question/rowselect">
            <tr>
                <td>
                    <table>
                        <tr>
                            <td>
                                <i><xsl:value-of select="@title" /></i>
                            </td>
                        </tr>
                        <tr>
                            <xsl:for-each select="//question/rowselect/option">
                                <td>
                                    <xsl:if test="@type='text'">
                                        <asp:TextBox id="{@name}" runat="server" />
                                    </xsl:if>
                                    <xsl:if test="@type='radio'">
                                        <asp:RadioButtonList id="{@name}" runat="server">
                                        <asp:ListItem Value="{@value}">
                                        <xsl:value-of select="@value" />
                                        </asp:ListItem>
                                        </asp:RadioButtonList>
                                    </xsl:if>
                                </td>
                            </xsl:for-each>
                        </tr>
                    </table>
                </td>
            </tr>
            </xsl:for-each>

Problemet er, at denne looper igennem alle //question/rowselect/option (altså svarene) 2 gange, således, at outputtet ser således ud:

- How would you rate my website?
Site Design
  I don't know
  Bad
  I don't know
  Difficult to navigate

Site Navigation
  I don't know
  Bad
  I don't know
  Difficult to navigate

Altså svarene fra de 2 spørgsmål kommer med i begge spørgsmål! Jeg kan godt se hvorfor dette sker, men hvordan retter jeg det, således, at jeg 2. for-each loop kun henter data, som tilhører <ROWSELECT> nummer 2 ??

På forhånd tak for hjælpen. Jeg håber spørgsmålet er forstået! :)

Thomas Regin.
Avatar billede atoft Nybegynder
30. marts 2004 - 13:04 #1
Du skal blot lave den inderste for-each om til

<xsl:for-each select="option">
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
30. marts 2004 - 13:07 #2
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

For pokker da også!.. :)

Mange tak!!.. Smid lige et svar, mens jeg banker mit hovedet mod væggen!! :)

Thomas
Avatar billede atoft Nybegynder
30. marts 2004 - 13:08 #3
Det skal du fordi du allerede i yderste for-each får sat currentnode til den actuelle rowselect og det er kun i kontext af denne du ønske dine options. Ved at skrive // starter du helt fra root igen og det du ønsker er jo faktisk kun at søge under din currentnode.

Hvis du kommer i tvivl om hvad din currentnode indeholder kan den altid refereres med . (punktum)
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
30. marts 2004 - 13:10 #4
Ja, du har helt ret!.. Man lærer noget nyt hver dag! :)

Jeg takker mange gange!

Thomas.