Avatar billede rossonero Nybegynder
29. marts 2004 - 14:56 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

resource site problem

Jeg har oprettet en database via en normal resource 6.0 template. Den forlanger at man opretter et site, til at kunne danne resourcer.

Den beder om et site name samt et domain name. Site name er underordnet, men når jeg indtaster domain name siger den:

"you must supply the domain name of the server where this reservations database exists"

Jeg kan fra den forige database se, at det er rigtig hvad jeg har skrevet og der findes altså iøvrigt ikke flere muligheder, dvs. der er ikke andre notes servere.

Nogen der har en anelse om hvorfor den ikke vil oprette et site ?!
Avatar billede jogii Nybegynder
29. marts 2004 - 18:14 #1
Har du kigget efter hvilket Domæne serveren er tilknyttet? Mange vælge at fjerne indholdet af Domænefeltet på Serverdokumentet og hvis det er indholdet i selve domænefeltet at Site-formularen checker, så bør du udfylde dette felt på i Serverdokumentet.
Avatar billede rossonero Nybegynder
30. marts 2004 - 09:04 #2
Der er både indskrevet et Server name og domain name - og det er korrekt det der står skrevet.
Avatar billede jogii Nybegynder
30. marts 2004 - 09:11 #3
Og har du krydschecket med serverdokumentet?
Avatar billede rossonero Nybegynder
30. marts 2004 - 09:48 #4
Ja undskyld ... det var det jeg mente. I server dokumentet står det rigtig med server name og domain name .. lige som der står når jeg ønsker at oprette sitet
Avatar billede jogii Nybegynder
30. marts 2004 - 10:12 #5
Når du opretter et nyt Site, hvad står der så som default i Domain feltet? Mit er forhåndsudfyldt med mit Notesdomæne.
Avatar billede jogii Nybegynder
30. marts 2004 - 10:17 #6
Jeg har lige krydschecket med designet af databasen.
Følgende formel anvendes til validering af feltet "ResDomain":

@If(ResDomain=""| ResDomain!=@Domain;
    @Failure("You must supply the domain name of the server where this Reservations database exists.");
    @Success)

Så vidt jeg husker så giver @Domain DIT domæne. Så når du tilhører et andet domæne (eller blank) så kan du ikke komme forbi valideringen.

Hvis du retter valideringskoden i formularen til

@If(ResDomain="";
    @Failure("You must supply the domain name of the server where this Reservations database exists.");
    @Success)

så kan det være at du kommer igennem, men jeg vil ikke garantere for at ResourceReservation vil virke når man kører under disse forudsætninger. Det kan være at BUSYTIME.NSF etc. bliver forvirret over forkerte eller manglende Domæneoplysninger.
Avatar billede rossonero Nybegynder
30. marts 2004 - 12:19 #7
Desværre .. så hjalp det intet ... det her fatter jeg ikke .. :(
Avatar billede rossonero Nybegynder
30. marts 2004 - 12:33 #8
hov .. så slet ikke spørgsmålet. Der er ialt 4 felter når jeg skal oprette et nyt site ... de 2 øverste linier er blanke, mens de to nederste er udfyldt... dvs. der står ikke noget på domæne linien fra start
Avatar billede jogii Nybegynder
30. marts 2004 - 14:04 #9
Når jeg opretter nyt er Domain sat til mit domæne. Hvis feltet ResDomain er blankt når du opretter, så er du tilsyneladende ikke i noget "domæne". I dit LocationDoc står der angivet hvilket domæne DU tilhører. Dette burde også være angivet i persondokumentet i NAB.

Koden du ser ovenfor sammenligner det angivne ResDomain med DIT domæne. Når det er blankt, vil den oprindelige valideringsformel ALTID sige "fejl".
Avatar billede rossonero Nybegynder
30. marts 2004 - 14:21 #10
Hold fast mand! .. jeg havde ikke tilføjet domain name i min location!.

Men nu skal du høre .. jeg giver gerne 200 point oveni hatten :). Grunden til at jeg ville oprette en ny ressource var at vi har haft problemer med at reserverer tider til forskellige ting. Vi har opgraderet fra en 4.6 server til en 6.2 server.

Problemet var at når man ønsker at booke et rum, så er farven i "tidslinien" blå, dvs. den er unavailable. Nu i den ny database har jeg oprettet en resource til sitet - Rum 1.

Når jeg ønsker at reserverer en tid i rum-1 så står den stadigvæk som "blå" i tidslinien .. dvs. man ikke kan booke rummet. Fejlen der kommer når jeg ønsker at gemme bookningen er:

An error occured while validating the avaiable time for this resource - please try again later

Nogen anelse ?!? .. har kun bøvlet med dette problemet i 3 uger :(
Avatar billede rossonero Nybegynder
30. marts 2004 - 14:36 #11
Fundet ud af en ny ting - "strækker" man reservationen over en hel dag .. dvs. men starter en bookning 08:00 til næste morgen 07:45 så virker det (altså næsten 24 timer) ... ønsker jeg at reserverer i løbet af 8 til 16 f.eks. kommer ovenstående fejl...
Avatar billede jogii Nybegynder
30. marts 2004 - 18:04 #12
Problemet er ofte den "første" bookning af en ny resource. Kontroller evt. om resourcen står listet i BUSYTIME.NSF (husk at give dig selv adgang til denne database). Tving evt. en opdatering igennem ved at "Tell SCHED Quit" og "Load SCHED".
Gør evt. det at du sletter alle dokumenter i BUSYTIME.NSF mens SCHED ikke kører. Data genopbygges efter genstart af SCHED.

Du kan også prøve at oprette den første reservation i selve RESOURCE.NSF-databasen (eller hvad du nu kaldte den).
//Jörg
Avatar billede rossonero Nybegynder
30. marts 2004 - 21:20 #13
Jeg slettede busytime.nsf og genstartede serveren i dag.. derefter virkede det .. har dog være ude for at det virker noget tid.. og derefter igen kommer med en fejl .. jeg prøver at kigge på det imorgen tidlig .. FORHÅBENTLIG virker det stadig...
Avatar billede jogii Nybegynder
30. marts 2004 - 22:06 #14
Jeg plejer at skaffe mig adgang til BUSYTIME.NSF istedenfor og slette dokumenter. At holde øje med dokumenternes LastModified egenskab kan af og til være til hjælp ved debugning.
Avatar billede rossonero Nybegynder
31. marts 2004 - 11:42 #15
Du mangler jo stadig at afgive et svar.. det fungerer stadig fint ..

Du skulle vel ikke vide, hvorfor der pludselig dukker en "choose location" boks op på en pc, selvom man manuelt nede i hjørnet har valgt en anden location .. den har jeg aldrig oplevet før
Avatar billede jogii Nybegynder
31. marts 2004 - 12:59 #16
Hvilken version af Notes bruger du? I N6 er lokationsvalget en del af logonprompten. I version 5 mener jeg det er en indsilling under File -> Preferences-> User preferences  : prompt for location under startup.
Men hold mig ikke op på det, det der lidt lang tid siden jeg har arbejdet med R5
//Jörg
Avatar billede rossonero Nybegynder
31. marts 2004 - 14:48 #17
Når man går ind i notes, kommer der boksen op hvor man kan vælge location .. dette e fint nok. Men er man først kommet ind i notes og vil skifte location, så foregår det normalt nede i højre hjørne af notes skrivebordet. Når man har skiftet og indtastet password til ID fil til den ny lokation, kommer boksen op "choose location" .. sådan en plejer aldrig at komme
Avatar billede rossonero Nybegynder
31. marts 2004 - 15:54 #18
Boksen kommer faktisk op af og til .. ikke kun når man skifter location :(
Avatar billede jogii Nybegynder
31. marts 2004 - 18:13 #19
Det er en logon indstilling. Den er ikke knyttet til skift af lokationer. Prøv at undersøge brugerindstillinger. Hvilken version af Notes anvender du?
Avatar billede rossonero Nybegynder
31. marts 2004 - 19:08 #20
6.02 -- både server og klient
Avatar billede jogii Nybegynder
31. marts 2004 - 23:11 #21
Jeg bruger 6.5.1. Under File -> Preferences -> User Preferences ... -> Basics -> Addtional options  -> 8.sidste punkt hedder "Prompt for location under startup".
Avatar billede rossonero Nybegynder
01. april 2004 - 09:21 #22
desværre er der ikke noget der hedder additional options :(
Avatar billede jogii Nybegynder
01. april 2004 - 09:51 #23
Bruger du dansk eller engelsk Notes?
I den engelske udgave hedder den "Additional Options" og der det store valgfelt med mulighed for at sætte mange "flueben" foran klassiske indstillinger som "Textured Workspace", "Right-Double-Click closes window" etc.
Avatar billede rossonero Nybegynder
01. april 2004 - 10:24 #24
Jo .. nu forstod jeg hvad du mente.. jeg kiggede efter en knap der hed additional options ... men det er bare en menu linie.

Jo .. der er masser af muligheder .. men nu ikke "Prompt for location under startup".
Avatar billede jogii Nybegynder
01. april 2004 - 10:44 #25
Hvilket sprog har du installeret?
Problemet med "Additional Options" er at elementerne i dette menupunkt er variable, afhængig af operativsystem, grafikkort etc. Jeg sad i går ved en maskine der ikke havde dette menupunkt, mens min egen har.
Jeg tror det hænger sammen med om man skal indtaste PW under opstart eller ej.
Hvis du anvender Notes Single Logon så vises menupunktet "Prompt for location".
Hvis du ikke anvender "Single Logon" så promptes du for PW under opstart og der vil Lokationsvalget være muligt som standard.
Jeg vil prøve at undersøge hvad der bliver rettet i NOTES.INI for at ændre "Prompt for location"
Avatar billede jogii Nybegynder
01. april 2004 - 10:48 #26
Jeg fandt følgende i NOTES.INI
  PromptForLocation=0

  PromptForLocation=1
tænder vistnok for funktionaliteten
Avatar billede rossonero Nybegynder
01. april 2004 - 10:53 #27
Ja, det vil så sige, at den skal stå til "0" , hvis jeg ikke vil se den besked .. jeg prøver at tjekke det
Avatar billede rossonero Nybegynder
01. april 2004 - 11:19 #28
ok .. syns godt nok der er noget forandringer i den her 6.02 version. Når en person booker et rum, så kan andre personer ikke gå ind og slette denne bookning .. dette må da kunne gøres på en måde .. det kunne da lade sig gøre før ...

Har endnu ikke fået afprøvet det med notes.ini
Avatar billede rossonero Nybegynder
01. april 2004 - 11:25 #29
ok .. glem det .. de skal bare have "create resource" rettigheder .. så kan der slettes ;)
Avatar billede rossonero Nybegynder
01. april 2004 - 15:01 #30
Jeg har prøvet at sætte det til "1" og "0" .. men den møg boks kommer stadig op ..og der står intet i vedkommendes additional options
Avatar billede jogii Nybegynder
01. april 2004 - 17:28 #31
Hvordan præcis ser dialogboksen ud?
Avatar billede rossonero Nybegynder
01. april 2004 - 21:18 #32
Det er bare den normale "choose location" .. de samme locations som findes nede i højre hjørne at notes skrivebordet. Det er iorden den kommer når notes starter op - men derefter har jeg aldrig oplevet af den kommer uden grund ...
Avatar billede jogii Nybegynder
01. april 2004 - 21:44 #33
Hvor meget uden grund? Når som helst og helt umotiveret? Eller ved udførsel af visse handliger? Hvornår og for  hvem?
Avatar billede rossonero Nybegynder
01. april 2004 - 21:51 #34
hver gang man er vælger nu location manuelt så kommer den efterfølgende op .. dvs. man vælger faktisk location 2 gange!.

Derudover kan den også pludselig dukke op hvis man er ved at skrive en mail .. ikke rigtig nogen logik i det
Avatar billede jogii Nybegynder
02. april 2004 - 01:19 #35
Hvor mange personer har dette problem?
Avatar billede rossonero Nybegynder
06. april 2004 - 16:09 #36
Undskyld det sene svar - vedkommende har påske ferie nu .. og det er kun ham der har problemet. Jeg vil prøve at re-installerer hans notes og se om det hjælper

takker for ekstra hjælpen :)
Avatar billede rossonero Nybegynder
15. april 2004 - 15:29 #37
Jeg fandt fejlen omkring den "location" boks der hele tiden poppede op. Da jeg ændrede location navnene stoppede den med at komme frem ? .. aner ikke hvorfor .. men nu er den ihvertfald stoppet med at komme!
Avatar billede jogii Nybegynder
15. april 2004 - 15:48 #38
Det var da godt :-(