Avatar billede s_f Nybegynder
27. marts 2004 - 23:52 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Iframe i Dreamweaver

Hvor i dreamweaver kan man indsætte iframes? jeg kan kun finde denne fuktion i frontpage, men man må da også kunne i dreamweaver.

Vh, Steffen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. marts 2004 - 23:57 #1
Du skifter til Code Wiew og indsætter :

<iframe name="iframe_Navn" src="iframe_source.html"></iframe>
Avatar billede s_f Nybegynder
28. marts 2004 - 00:01 #2
Hvis indsætter den kode, kan jeg ikke se iframe i designet, det har jeg nemlig prøve at kopire fra frontpage, det er lige som om at dreamweaver ikke kan vise iframes men det kan da ikke passe?!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. marts 2004 - 00:21 #3
Jo det kan godt passe, her må du desværre bruge din hukommelse og fantasi når du designer :-(
Avatar billede redzoner Nybegynder
28. marts 2004 - 01:04 #4
s_f..

du bruger:

(din iframe)
<iframe name="iframe" src="din side som iframe skal vise" frameborder="0"></iframe>

(dine links, vises i iframe..)
<a href="dinside.html" target="iframe"></a>

for at se den trykker du bare på F12 (prøve side)
Avatar billede 040471 Nybegynder
29. marts 2004 - 12:22 #5
Hej Steffen

DW håndtere ikke Iframes, og derfor kan du ikke se dem i "Design" visningen.

Iframes er noget Microsoft bruger, og derfor er det kun Frontpage der har dette indbygget.

DW er udviklet til i stedet at benytte Layers (Div tag) eller alm. Frameset.

Så hvis du skal/vil bruge iframes, så skal du kunne håndtere det i DW's Codeview, ellers benytte Frontpage istedet.

/040471
Avatar billede s_f Nybegynder
29. marts 2004 - 17:24 #6
okay, så forstår jeg bedre! Jeg deler pointne

Vh. Steffen