Avatar billede c-sharp Nybegynder
27. marts 2004 - 21:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problem med at tilgå com object

Jeg har et com object som jeg ikke helt kan få til at virke. Jeg har et eksempel hvor Komponenten er brugt i asp, dette skal jeg så have lavet om til c# men det virker ikke helt for mig.

Jeg har følgende kode i asp:

<%
    set x = Server.CreateObject("SCSMS.SMS")

    x.Port = "COM1"
    x.Messages.Reload "ME"

    For Each Msg  in x.Messages
%>
<tr>
<td width="100" align="left" valign="top" nowrap><font face="Tahoma" size="2"><%=Msg.PhoneNo%></font>&nbsp;</td>
<td width="100" align="left" valign="top" nowrap><font face="Tahoma" size="2"><%=Msg.TimeStamp%></font>&nbsp;</td>
<td width="300" align="left" valign="top" nowrap><font face="Tahoma" size="2"><%=Msg.Message%></font>&nbsp;</td>
<td width="100" align="left" valign="top" nowrap><font face="Tahoma" size="2"><%=Msg.SMSC%></font>&nbsp;</td>
</tr>
<%
    Next
%>

Og prøvet følgende kode i .NET:

            SMS nySms = new SMS();
            nySms.Port = "COM1";

            if(nySms.Error != 0)
                status.Text = "Der er sket en fejl! " + nySms.ErrorMsg;
            else
            {
                try
                {
                    nySms.Messages().Reload("ME");

                    status.Text = nySms.Messages().Item(0).PhoneNo.ToString();
                }
                catch(Exception ep)
                {
                    status.Text = "HER " + ep.ToString();
                }
                //                foreach(nySms. i in nySms.Messages())
                //                {
                //                    status.Text = i.PhoneNo + " " + i.TimeStamp + " " + i.Message +  "" + i.SMSC;
                //                }
            }

Jeg får en fejl her:

nySms.Messages().Reload("ME");

Jeg kan godt få nogle af funktionerbe i komponenten til at virke.
Avatar billede skg Nybegynder
28. marts 2004 - 03:57 #1
Det kan have noget at gøre med forskellige typer - hvis din component er skrevet i Visual Basic 6.0 forventer den sikkert nogle obskure parametre til de forskellige funktioner.

Hvis du nu giver lidt mere info om hvad det rent faktisk er for nogle fejl du får, så kan det være til ret stor hjælp.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
28. marts 2004 - 13:15 #2
Jeg får følgende fejl:

System.TypeLoadException: Could not load type SCCMS.MessageClass from assembly Interop.SCSMS, Version=2.2.0.0 Culture=neutral, PublicKeyToken=null. at SCSMS.SMSClass:Message() og så referere den til den kan jeg trykker på når sakl ske noget.

Det er følgende komponent: http://www.strongcube.com/support.php
Avatar billede c-sharp Nybegynder
26. april 2004 - 09:14 #3
Jeg har fået det til at virke, men synes ikke jeg kan se logikken i at arbjede med de com objecter.

skg>> tak dor din tid!