Avatar billede kagge Nybegynder
26. marts 2004 - 09:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Problem med strSQL

strSQL = "SELECT k.Journalnr, k.Sendt_dato, k.Sagsbehandler, k.Klientnavn, k.Cprnummer, k.Status, k.Provested, k.Arkiv, b.Dato FROM Koretest k, Brevklient b WHERE (k.Status = 'Til inspektør' AND k.Arkiv != 'Ja') AND (k.Journalnr = b.Journalnr) ORDER BY k.Journalnr DESC"

Ovenstående strSQL driller. Den fejler på "k.Arkiv != 'Ja'"

Er det ikke på denne måde man skriver forskellig fra? Når jeg skriver f.eks. "k.Arkiv = 'Ja'" så er der ingen problemer.
Avatar billede websam Nybegynder
26. marts 2004 - 09:58 #1
Forskellig fra laves med <> hvis der er vbscript du benytter ?

/Websam
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2004 - 09:59 #2
forskellige fra <>
Avatar billede websam Nybegynder
26. marts 2004 - 09:59 #3
Altså :

"k.Arkiv <> 'Ja'"

/Websam
Avatar billede kagge Nybegynder
26. marts 2004 - 10:04 #4
Virker stadig ikke selv om jeg ved at der er poster der burde matche :(
Avatar billede fennec Nybegynder
26. marts 2004 - 10:04 #5
>>websam
Det har ikke noget med VB at gøre. Det er en sql sætning, men det er selvfølgelig stadig rigtigt da sql også bruger <> :o)

Ville bare lige sige det.....
Avatar billede websam Nybegynder
26. marts 2004 - 10:06 #6
fennec >> Klart der var jeg lidt hurtig på aftrækkeren :o)

/Websam
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2004 - 10:09 #7
and not k.arkiv = 'ja'
Avatar billede fennec Nybegynder
26. marts 2004 - 10:11 #8
Hvilken datatype er Arkiv. Tekst eller boolean (true/false, ja/nej)???
Avatar billede kagge Nybegynder
26. marts 2004 - 10:16 #9
Jeg ved at at den måde i skriver <> er den rigtige så her får i nogle point.

Undrer mig bare over hvorfor det ikke virker i min strSQL som jo hverken er avanceret eller noget...
Avatar billede kagge Nybegynder
26. marts 2004 - 10:33 #10
Mystisk!!!!

i min kolonne Arkiv er der poster der enten har "Ja" eller også er de tomme. Nu prøvede jeg at skrive "Nej" i en af posterne og så fandt min søgestreng 1 post. Et tomt felt må da også være forskelligt fra "Ja"
Avatar billede fennec Nybegynder
26. marts 2004 - 10:36 #11
prøv dette....
(k.Arkiv <> 'Ja' or k.Arkiv is NULL)
Avatar billede kagge Nybegynder
26. marts 2004 - 11:08 #12
virker fint når jeg gør sådan her: (k.Status = 'Til inspektør') AND (k.Arkiv <> 'Ja' OR k.Arkiv is Null)

Tak for hjælpen fennec