Avatar billede bjur Nybegynder
25. marts 2004 - 14:33 Der er 2 kommentarer

JComboBox spørgsmål?

Hej, vi har brugt en ComboBox i vores projekt. Problemer er bare når vi starter vores GUI op, får vi ikke vist selve comboboxen, selvom vi har brugt addiItem til at lægge objekter i fra starten. Hvad skal vi gøre ved dette problem? Vi bruger Netbeans og koden som vi har brugt er:  String t1 = new String("Text1");
            String t2= new String("Text2");
            jComboBox12.addItem(t1);
            jComboBox12.addItem(t2);
            jComboBox12.setSelectedIndex(1);
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
25. marts 2004 - 14:59 #1
Hmmm... ikke vist? Vises der overhovedet ikke noget af den eller mangler den bare indhold?

Hvis det er det første, skal I lige tjekke om I har add'et den til det panel eller den frame i vil ha' den vist på..
Avatar billede new_user Nybegynder
31. marts 2004 - 23:39 #2
Til at starte vil jeg spørge om om i har lavet en frame eller om ovenstående kode er hele koden ellers skal du lave en frame og adde comboboxen til den. En god ide ville være at lave et array af strings da constructoren for JComboBox kan tage et array som parameter. SÅ er det også nemt at tilføje flere strenge til boxen da man bare lægger elementet i arrayet. Prøv

String[] array = { "Text1", "Text2" };
JComboBox <boxens navn> = new JComboBox( array );
<boxens navn>.setSelectedIndex(1);

hvad skal den sidste linie gøre. Skal den vise Text2 til at starte med. Prøv der

<boxens navn>.setSelectedItem( (String) array[1] );

Kender ikke lige den anden metode og ved ikke lige hvad den skal i jeres kode. Håber jeg har hjulpet mere end forvirret :-)