Avatar billede grimbeast Nybegynder
25. marts 2004 - 10:16 Der er 10 kommentarer

Serverbaseret Antispyware

Hej Alle

Er der nogen som kender til noget AntiSpyware software, som kan styres serverside.
F.eks. ligesom de fleste enterprise antivirus software kan det i dag.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. marts 2004 - 10:21 #1
mcafee, enterprise kan idag også styre spyware. (diste update af 7.1)
Avatar billede grimbeast Nybegynder
25. marts 2004 - 10:23 #2
OK - et godt bud. Men alle vores kunder benytter Norton ;-) - så for nuværende er jeg interesseret i et alternativ som ligger uden for AV softwaren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2004 - 10:30 #3
Ja Bitguard i pro versionen har nogle rimelige hårde sikkerheds features der kan anvendes. Normale firewalls holder styr på hvilke applikationer der vl sende ud af computeren. Det er for så vide godt nok, men det betyder at spyware faktisk kan sende ud hvis de kan kamuflere sig bag en lovlig applikation.

Bitguarden laver processkontrok og kan styre hvilke applikationer der kan starte op. Du kan med andre ord lave en positivliste over programmer der må køre, hvorefter det meste spyware vil have sværre kår.
Avatar billede grimbeast Nybegynder
25. marts 2004 - 10:35 #4
BitGuard er en personlig firewall....
Det er temmelig upraktisk at implementere i et kundenet - da den f.eks. ikke kan styres via GPO, og vil ende op med at give administratoren flere problemer, end spywaren gør det nu.

Så vidt jeg kan se er AdAware fra Lavasoft, det eneste jeg kan finde.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. marts 2004 - 10:39 #5
ja adaware styrrer vildt på anti spyware - men har du fundet en server side løsning på ad-aware? - har kun tjekket client versionen indtil nu. :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2004 - 11:01 #6
BitGuard er godt nok en personlig firewall men derer mere i den end som så, dek kan kører som serverbaseret løsning, med central administration, og da den implementeres som en service, er jeg ret sikker på at den kan administreres som alle andre styresystem services, altså via gpo
Avatar billede wise Seniormester
25. marts 2004 - 11:51 #7
Ehh MAXWEB.dk
Kan Enterprise 7.1 detectere spyware?
Er det noget der skal sættes specielt op, for det gør min da ikke? Er det en af EPO reglerne???
Avatar billede basser Nybegynder
25. marts 2004 - 12:38 #8
Pest Patrol kan gøre det
http://www.pestpatrol.com/
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. marts 2004 - 13:00 #9
wise:
http://us.mcafee.com/common/en-us/promos/MAS/default.asp?cid=9598

kan "tilkøbes"

men mener at en af de sidste updates har inkluderet nogen "for free".

-maxweb.dk
Avatar billede wise Seniormester
25. marts 2004 - 13:26 #10
Cool, det vil jeg da lige kigge på ...