Avatar billede touring Nybegynder
23. marts 2004 - 15:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

installering af XP

hej
jeg har lige faaet ny harddisk, men der er intet styresystem. hvordan faar jeg installeret xp. jeg kan komme i kontakt med a og c drev ved at boote paa det, men den booter ikke automatisk paa d drevet, hvordan faar jeg den til det?
Poul
Avatar billede lykholt Nybegynder
23. marts 2004 - 15:46 #1
Det kan enten skyldes at boot sekvensen skal ændres i bios'en, således at D/CD-rommen kommer før C/Harddisken. Eller at der under opstart står "tryk F12 for at boote fra CD".
Avatar billede ultima Nybegynder
23. marts 2004 - 15:46 #2
du skal gå ind i din bios og vælge "first boot device" den skal stå på dit cdrom drev
Avatar billede touring Nybegynder
23. marts 2004 - 15:48 #3
ultima: ....hvordan gaar jeg det?
Avatar billede touring Nybegynder
23. marts 2004 - 15:48 #4
lykholt:.... hvis jeg ikke booter paa a drevet staar der blot, at der ikke findes noget styresystem.
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. marts 2004 - 15:55 #5
First boot-A second-cd r third boot HD prøv det
Avatar billede hcma Novice
23. marts 2004 - 15:55 #6
læs særlig punkt 1 om hvordan du kommer ind i BIOS:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede touring Nybegynder
23. marts 2004 - 15:58 #7
magictouch: ...hvordan goer jeg det?
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. marts 2004 - 16:05 #8
hvis du ved hvilken bios du har, så kig lige på catbody´s link. Når du er i bios-finder du cmos settings, der kan du indstille. De fleste tilfælde er det DEL-tasten i opstarten-tryk flere gange;)
Avatar billede touring Nybegynder
23. marts 2004 - 16:17 #9
catbody: ...det virker, fedt, men den spoerger om jeg vil benytte NTFS-filsystem hurtig eller bare NTFS-filsystem til formatering, hvad er bedst at vaelge her....????
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. marts 2004 - 16:20 #10
Du skal ikke tage hurtig