Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 10:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Dropdown link til ramme i ramme virker stadig ikke

Jeg har tidligere oprettet spørgsmål (Location skal være et bestemt target) hvor jeg fik et svar, jeg troede virkede - men efter at have listet linkene op, virker det ikke alligevel.

Jeg har oprettet en ramme (rammenavn=I1 sidenavn=argumenter.htm) i en anden ramme (rammenavn=Tekst sidenavn=argumentekst.htm)hvortil man skal kunne linke fra en dropdown-menu i en tredje ramme (rammenavn=venstre2 sidenavn=argumentvenstre.htm). Man skal linke over i argumentrammen (I1) med bogmærker ud fra hvert enkelt 'argument'. Linkene virker bare ikke. Jeg er bestemt ikke en haj til det her - og håber derfor nogen kan hjælpe mig med en løsning. På forhånd tak :0)

Koderne er som følger:

<form name="navForm">
<select name="menu" OnCange="parent.frames[I1].location.href=this.value;" size="1" style="font-family: Arial; font-weight: bold; font-size:8pt">

<option value="../vaerktojskassen/argumenter/argumentindex.htm">Find argument</option>
<option value="../argumenter.htm#Annoncer">Annoncer</option>
<option value="../argumenter.htm#Service">Service</option>
osv...

</select></form>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. marts 2004 - 10:22 #1
<select name="menu" OnCange="parent.frames['I1'].location.href=this.value;" size="1" style="font-family: Arial; font-weight: bold; font-size:8pt">
Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 10:27 #2
['I1'] - undskyld, det skrev jeg også
Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 10:42 #3
Kan det være fordi rammen ligger som en indbygget ramme i en anden ramme? Når jeg går i egenskaber for indbygget ramme står der i alternativ tekst:

'Webbrowseren understøtter ikke indbyggede rammer eller er aktuelt konfigureret til ikke at vise indbyggede rammer.'

??? Eller kan programmet ikke finde rammen - fordi den ligger i en anden? Kan man forklare placeringen i ['I1']???
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. marts 2004 - 11:23 #4
en iframe?
Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 11:29 #5
hmmm - kender faktisk ikke helt betydningen af ordet 'iframe' (skrev jo, jeg ikke var haj :0) - men hvis det betyder en indbygget ramme i en ramme - så, ja! Jeg har lavet det grundlæggende i frontpage - hvor jeg prøver at udvide siderne med lidt andre muligheder (fx via javaschript). Har rodet med det her i to dage nu - og jeg er simpelthen ved at gå bananas! Har åbnet indexet og forsøgt at lave en hyperlink for at se destinationsrammen. Den nye ramme kan ikke ses på rammeopbygningsmodellen - kan det være rigtigt? For så er det måske derfor, programmet ikke kan finde den indbyggede ramme?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. marts 2004 - 12:36 #6
helt ok - vi prøver os frem indtil vi finder ud af det ;-)

har du evt et link til siden? eller kan du smide kode til argumentekst.htm her?
Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 13:39 #7
Siden er en del af firmaets intranet og derfor fortrolig - derfor kan jeg ikke sende dig et link - desværre :0< - Men koden til argumentindex.htm er her:
------------------------------------------------------------------------

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>e-Academy</title>
</head>

<frameset cols="*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
    <frameset rows="8%,*">
        <frame name="nyheder" src="../../Forside/nyheder.htm" scrolling="no" marginwidth="8" marginheight="5" noresize target="_self">
        <frameset cols="200,*">
            <frameset rows="406,175">
                <frame name="Venstre1" src="../../Forside/venstre1.htm" scrolling="auto" title="e-Academy" target="_self" noresize>
                <frame name="Venstre2" src="argumentvenstre2.htm" scrolling="auto" title="e-Academy" target="_self" noresize>
            </frameset>
            <frameset rows="43,*">
                <frameset cols="*,89">
                    <frame name="Overskrift" src="../vaerktojoverskrift.htm" scrolling="no" title="e-Academy" noresize target="_self" marginwidth="5" marginheight="10">
                    <frame name="Logo" src="../../Forside/logo.htm" scrolling="no" title="e-Academy" target="_self" noresize marginwidth="5" marginheight="0">
                </frameset>
                <frame name="Tekst" src="argumenttekst.htm" scrolling="auto" marginwidth="0" marginheight="0" noresize>
            </frameset>
    <noframes>
    <body>

    <p>Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.</p>

    </body>
    </noframes>
</frameset>

</html>
------------------------------------------------------------------------

Koderne til argumenttekst.htm er her:
------------------------------------------------------------------------

<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<title>Tekst</title>
</head>

<body>

<table border="0" width="96%" id="table1" cellspacing="1" cellpadding="4">
    <tr>
        <td>
<p align="left" style="line-height: 150%; margin: 0 20px">&nbsp;</p>

  <p class=MsoNormal align=center style='margin:0 20px; text-align:left; line-height:150%'>
  <font face="Arial" size="4">
  <span lang=DA
  style='mso-ansi-language:DA; font-weight:700'>FIND DET RIGTIGE ARGUMENT</span></font></p>
<p class=MsoNormal align=center style='margin:0 20px; text-align:left; line-height:150%'>
  &nbsp;</p>
<p style="margin:0 20px; line-height:150%" align="left">
<font face="Arial"><span lang="da">
Avisen er et kompliceret produkt, der kan sammensættes på mange måder og opfylde en lang liste af behov hos kunderne.
    </span></font></p>
<p style="margin:0 20px; line-height:150%" align="left">&nbsp;</p>
<p style="margin:0 20px; line-height:150%" align="left"><span lang="da">
<font face="Arial">
Argumenterne varierer alt efter kundens type, målgruppe og behov. Når du kender kundens behov og de konkurrerende medier, kan du finde de rigtige argumenter. Har man en indvending fra en kunde, er det også vigtigt, at man har det rette modargument. </font></span></p>

<p style="margin:0 20px; line-height:150%" align="left">&nbsp;</p>
<span lang="da">
<p style="margin:0 20px; line-height:150%" align="left">
<font face="Arial">
I argumentarkivet til venstre, kan du søge på de forskellige argumenter. Og i indvendingsarkivet, kan du søge på indvendinger, og finde frem til de rigtige modargumenter. </font></p>

<p style="margin:0 20px; line-height:150%" align="left">
    &nbsp;</p>
<p style="margin:0 20px; line-height:150%" align="left">
<b><font face="Arial">God fornøjelse!</font></b></p>

</span>

          </td>
    </tr>
</table>

<p style="line-height: 150%; margin: 0 20px" align="left">
&nbsp;</p>
<p style="line-height: 150%; margin: 0 20px" align="left">
<iframe name="I1" src="argumenter.htm" width="690" height="149" target="argument">
Webbrowseren understøtter ikke indbyggede rammer eller er aktuelt konfigureret til ikke at vise indbyggede rammer.
</iframe></p>

</body>

</html>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. marts 2004 - 14:04 #8
prøv sådan:

<select name="menu" onchange="parent.frames['Tekst'].document.frames['I1'].location.href=this.value;" size="1" style="font-family: Arial; font-weight: bold; font-size:8pt">
Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 14:20 #9
Så langt - så godt :0) - nu linker den til rammen - men argumentteksten forsvinder og der står følgende i stedet:

Siden blev ikke fundet
Den side, du søger efter, er muligvis blevet fjernet, er midlertidigt ikke tilgængelig eller har ændret navn.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Hvis du har skrevet sidens adresse på adresselinjen, skal du sikre dig, at du har stavet den korrekt.

Åbn localhost startsiden, og find hyperlinks til de ønskede oplysninger.
Klik på knappen Tilbage for at prøve et andet hyperlink.
HTTP 404 - Filen blev ikke fundet
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

Yderligere oplysninger:
Microsoft Support

-------------------------------------------------------

Kan det være pga. selve linkene:

<option value="../argumenter.htm#Annoncer">Annoncer</option>
<option value="../argumenter.htm#Service">Service</option>

... der er forkerte??
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. marts 2004 - 14:23 #10
jeps ;-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. marts 2004 - 14:24 #11
hvis du fx prøver med disse options:

<option value="http://www.dr.dk">Find argument</option>
<option value="http://www.tv2.dk">Annoncer</option>
<option value="http://www.u.dk">Service</option>

kan du se at funktionaliteten virker som den skal
Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 14:27 #12
Ja - den virker med webside-linkene - men ikke med de andre! Kan det være mit prik-streg-system (!!) den er gal med ?? Er ikke helt inde i, hvornår man bruger ../ - eller ../../ - eller ./ !!
Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 14:30 #13
JUBBIIIIIIII - den virker ..... fandt ud af at stien ikke var helt korrekt (manglede en mappe). Du er en knag. Svar lige - så du får dine 30 point!

;0)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. marts 2004 - 14:35 #14
svar ;-)
Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 14:39 #15
den vil ikke acceptere ??? :0< - hvorfor ????
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. marts 2004 - 14:41 #16
du skal markerer mit navn først ;-)
Avatar billede roenving Novice
23. marts 2004 - 14:41 #17
-- og jeg blev desværre igen bekræftet i, at den kode som frontpage genererer er noget af det grimmeste, man kan møde (dog er det endnu værre, hvis man lader f.eks. word lave det !-)

Bare et snip, med kommentarer og andringer:

<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
<!-- Jeg ved ikke hvad de pågældende urns indeholder, men de virker kun i nyere M$-browsere !-) -->
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8959-1">
<!-- en mærkværdighed at bruge en tegntabel, som kun virker på en type personlig computer -->
<title>Tekst</title>
<style type="text/css">
/*Indsætter lige standar-font-type, så den ikke skal gentages hele tiden ...*/
body{
  font-family:arial,sans-serif;
}
/*Indsætter lige standard p-tag, så det ikke skal gentages i det uendelige*/
p{
  margin:0 20px;
  text-align:left;
  line-height:150%;
}
</style>
</head>

<body>

<table border="0" width="96%" id="table1" cellspacing="1" cellpadding="4">
    <tr>
        <td>
<p>nbsp;</p>

  <p class=MsoNormal align=center style="font-weight:700">FIND DET RIGTIGE ARGUMENT</p>
<p class=MsoNormal align=center>&nbsp;</p>
<p>
Avisen er et kompliceret produkt, der kan sammensættes på mange måder og opfylde en lang liste af behov hos kunderne.
</p>

-- som du kan se, ved en hurtig sammenligning af koden, er den en hel del slankere og nemmere at overskue !-)
Avatar billede ann-lykke Nybegynder
23. marts 2004 - 14:45 #18
Ja, det er rigtigt; men så skal man også liiiige kende det dér system! Og det gør jeg desværre ikke. Jeg synes det er en urskov af koder - men hvem ved, måske kommer der et tidspunkt, hvor jeg kan gennemskue dem :0)- og ikke mindst, finder ud af, hvilke og hvordan de kan sammenfattes!!