Avatar billede opakka Nybegynder
23. marts 2004 - 08:39 Der er 6 kommentarer

Partitionering i Windows XP

Windows XP har i Computeradministration > Diskhåndtering indbygget muligheden at partitionere drev. Desværre får jeg hver gang beskeden at partitioneringen ikke kunne gennemføres. Hverken gennem Windows grænseflade eller via kommandolinje. Windows hjælp er ret udførlig med trin for trin, men som sagt kan jeg ikke få den til at udføre den ønskede partition. Drevet er NFTS. Nogen der har et bud?
Avatar billede jps6kb Novice
23. marts 2004 - 08:47 #1
Nogle gange fu**** WinXP op med boot-drev, så du ikke kan røre det. Har jeg oplevet en gang eller to. Har du prøvet med Partition Magic ?
Avatar billede opakka Nybegynder
23. marts 2004 - 08:59 #2
Endnu ikke, men det ender det jo nok med. Jeg var bare interesseret i at høre om andre har prøvet med held - lidt held er altid godt når en arbejder med Window :-)
Avatar billede chrik Nybegynder
23. marts 2004 - 08:59 #3
Der findes også et program fra aragon og et fra acronis som er en del billigere end PM.
Avatar billede jps6kb Novice
23. marts 2004 - 09:03 #4
IT er Murphys lov i aktion *GG*
Avatar billede nmh Nybegynder
23. marts 2004 - 09:47 #5
Og her er et gratis program, der kan partitionere:
http://www.ranish.com/part/
jeg har do ikke prøvet det, men det er flere gange her på Eksperten blevet forslået.
Mht acronis kan du se her: www.acronis.dk

Partitionering under diskhåndtering i win xp: Her har jeg aldrig haft problemer.
Avatar billede nmh Nybegynder
23. marts 2004 - 09:47 #6
Ups: do-->dog, forslået-->foreslået