Avatar billede chrede Nybegynder
22. marts 2004 - 07:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scrollpanels m.m.

Jeg har behov for nogle råd angående udvikling af en .Net web-app.

Betragt følgende illustration:
www.cmoller.dk/gui.jpg

Meningen med systemet er følgende:
1) Brugeren indtaster sine søgekriterier og trykker "Search"
2) Resultatet af søgningen vises i øverste tabel (eller datagrid) til højre
3) Ved klik på en linie i tabellen, vil der fremkomme nogle yderligere detaljer om "objektet" i den nederste tabel (eller datagrid).

Mit spørgsmål er nu:
Hvordan får jeg scrollpanels på vinduerne "resultat" og "specifikation"?
Normalt ville jeg have brugt frames til dette, men det er jo ikke særlig smart i ASP .Net

Har i nogle gode råd til hvordan dette design kan gribes overordnet an?

Som ekstra finesse vil det også være rart hvis jeg kunne trække op og ned i den "streg" der skiller de 2 vinduer fra hinanden (dem med tabellerne)...igen ligesom man kan med frames.
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
22. marts 2004 - 11:45 #1
I Internet Explorer er det nemmeste at angive overflow:auto som style direkte på den html-kontrol der indeholder resultaterne, alternativt overflow-x:auto.
Eksempel: <div style="position:relative;width:200px;height:200px;overflow-x:auto">resultater her</div>

Den sætter automatisk scrollbarer på hvis størrelsen af indholdet af elementet overskrider elementets størrelse..
Avatar billede chrede Nybegynder
22. marts 2004 - 12:11 #2
okay... hvad med skillestregen imellem vinduerne? kan man klare den?
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
22. marts 2004 - 12:16 #3
joh, det skulle kunne lade sig gøre. F.eks. ved at sætte "border:solid 1px black" på kontrollerne, eller alternativt "border-left", "border-right", etc..
Avatar billede chrede Nybegynder
22. marts 2004 - 12:20 #4
Mener du at jeg vil kunne trække i den... altså resize de 2 vinduer?
Kan jeg i det store hele få den funktionalitet jeg har ved brug af frames?
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
22. marts 2004 - 12:40 #5
nej, du kan ikke umiddelbart lave den resizable uden at skulle kode det selv; border-attributen angiver udelukkende udseendet af elementet :-/
Du kan lave det selv med client-side kode, men det er lidt besværligt - medmindre du er rimeligt skarp til DOM og javascript vil jeg ikke råde dig til det..
Avatar billede chrede Nybegynder
22. marts 2004 - 12:46 #6
Okay, jeg vil holde mig til frames så. Hvis nogen kommer med yderligere guldkorn til dette spørgsmål er jeg villig til at smide flere points på bordet.