Avatar billede haugez Nybegynder
21. marts 2004 - 19:45 Der er 8 kommentarer

Escapesekvens der flytter markøren

Jeg skal lave en escapesekvens i en batch-fil som skriver en tekst på linie 13 og position 15...! Jeg har fundet noget:
$e[PL;PcH  er det ikke noget i den stil? men hvordan skal jeg smide tallene ind? og skal jeg efterfølgende bare skrive ECHO og så teksten???
Avatar billede haugez Nybegynder
21. marts 2004 - 19:49 #1
Det er en opgave jeg har fået i skolen! Spørgsmålet derfra er som følgende:
Opret en batch-fil som vha. escapesekvens til markørplacering, skriver flg. på skærmen: "Denne tekst står på linie 13 og starter i position 15" og sørg for at det også er rigtigt hvad der står i teksten!
Avatar billede bertelbrander Praktikant
21. marts 2004 - 20:14 #2
Jeg troede folk var stoppet med at bruge så antikke egenskaber med batch-filer så som ansi escape koder for mere end 10 år siden, prøv at spørge din lærer hvilket årtusinde han/hun befidner sig i.

Du skal blot skrive:

echo *[13;15HDenne tekst står på linie 13 og starter i position 15

* skal erstattes af ascii kode 27, den laver du i f.ex. edit ved at holde ALT nede og så skrive 27 på det nummeriske tastatur og derpå slippe ALT.

Se evt:
http://www.delmar.edu/Courses/CIS415L/ANSIsys.htm

Det virker ikke I NT/2000/XP.
Avatar billede haugez Nybegynder
21. marts 2004 - 20:18 #3
Det SKAL være en escapesekvens... desuden kommer der ikke noget frem når ALT + 27
Avatar billede haugez Nybegynder
21. marts 2004 - 20:19 #4
...indtastes!
Avatar billede haugez Nybegynder
21. marts 2004 - 20:23 #5
har fundet ud af det! Det var bare Ctrl + P efterfulgt af ESC!
Smid et svar hvis du vil ha point...
Avatar billede haugez Nybegynder
21. marts 2004 - 20:36 #6
ey, forresten! hvis jeg så vil have SHIFT + F10 til at fungere som CLS hvordan gør jeg så?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
21. marts 2004 - 21:07 #7
Jeg tror ikke man kan få Shift + F10 til at lave CLS.

Jeg forsøger at undgå point.
Avatar billede haugez Nybegynder
21. marts 2004 - 21:31 #8
SHIFT + F10 = 93
CLS = ESC[2J