Avatar billede xplorer Nybegynder
21. marts 2004 - 18:31 Der er 1 kommentar

Tabel link kasser

hejsa jeg vil godt vide hvordan dælen får jeg rykket mine link kasser ned´også kaldt Tabels ( tror jeg ).
Jeg begyndte at arbejde på hjemme side i går og er ret ny i
faget.
Min simple kodning ser sådan her ud.

<html>

<her skal der være et billed på siden><i Center>

      <head>

      </head>

      <body bgcolor="#000000">

<table border="10" width="10%">
    <tr>
      <td>Home</font></td></tr>
      <td>celle 2</td></tr>
      <td>celle 3</td></tr>
      <td>celle 4</td></tr>
      <td>celle 5</td></tr>
    </tr>
</table></div>

    </body>

</html>

jeg vil godt have tablen omkring i midten af venstre side, eller hvis en kan fortælle mig hvordan jeg flytter rundt på den.
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
18. maj 2004 - 21:35 #1
Kan løses på mange måder. Nemmest - men måske ikke mest optimale - er at sætte topmargin="200" ind som attribut i <body> lige efter bgcolor="#000000" (angiv om nødvendigt selv en anden værdi end 200, det er i pixels).
Bemærk dog at dette ligeledes vil rykke ALT andet indhold 200 px ned på siden.

Alternativt - men stadig ikke det smukkeste der er set - er at sætte et givent antal <br> ind lige før du startet din <table>.

Hvis det stadig ikke dur så skriv igen, så fixer jeg en bedre løsning der dog kræver lidt mere kode.