Avatar billede darkie88 Nybegynder
20. marts 2004 - 18:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp til et par errors.

hej.

Jeg sidder med en c fil som indeholder:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#define SOCKET int
#include "mysql.h"

int main() {

    MYSQL *handle;
    MYSQL_RES *result;
    MYSQL_ROW row;
    int nfields;
    int *l;
    int i;
    handle= mysql_init(NULL);
    if(!mysql_real_connect(handle, "192.168.1.130", "darkie", "ws1939", "langesoe", 0, NULL, 0))    {
        printf("MySQL error: %s", mysql_error(handle));
        exit(1);
    }
    //system("PAUSE");
    return 0;
}

###############################

Alt ser jo fint nok ud. Men når jeg compiler får jeg følg. errors:

nybegynderjeg error LNK2019: unresolved external symbol _mysql_init@4 referenced in function _main
nybegynderjeg error LNK2019: unresolved external symbol _mysql_error@4 referenced in function _main
nybegynderjeg error LNK2019: unresolved external symbol _mysql_real_connect@32 referenced in function _main
nybegynderjeg fatal error LNK1120: 3 unresolved externals

Nogen der ved hvad der er galt? :)
Jeg bruger M$ Visual Dev. Studio .NET 2002/7.0
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2004 - 18:43 #1
(du fik vist accepteret lige hurtigt nok i det andet spørgsmål)

Du skal have tilføjet libmysql.lib til de libraries som du linker med.
Avatar billede darkie88 Nybegynder
20. marts 2004 - 18:44 #2
heheh, ja :)

HVordan gør jeg dette? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2004 - 18:45 #3
I MS VC++ 6 er det:

project
settings
link
library modules

med lidt held ligner det i 2002.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2004 - 19:23 #4
PS: 192.168.1.130 er en intern IP adresse, men derfor ville jeg nok alligevel
    undlade at skrive password her.
Avatar billede darkie88 Nybegynder
21. marts 2004 - 20:58 #5
Det er et gammelt password, bruger det ikke mere. Det er en local og outdated mysql database, så går nok :P. Svar lige, skal acceptere dit svar.

Jeg er gået over til visual studio 2003.net, Min far var så venlig at punge ud! Haha!

Sig mig, hvilken måde er den nemmeste at lave en forbindelse til mysql?

Jeg er ved at lave en console app. Ved dog ikke om det har noget at sige?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2004 - 21:00 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2004 - 21:03 #7
Flink far.

Jeg tror stadig at jeg ville bruge MySQL C API.

Console eller GUI betyder ikke noget.

Undtagelsen er hvis du vil lave managed C++, så skal du naturligvis
bruge noget .NET som f.eks. OdbcConnection eller finde en tredie parts provider.