Avatar billede svedendeko Nybegynder
05. februar 2001 - 09:50 Der er 7 kommentarer

Parsing af jsp

Jeg har et problem. Det består i følgende:

Jeg modtager nogle autogenererede jsp filer og tilhørende beans. Disse sider skal så konverteres til at overholde firma-designet.

Findes der et program der kan automatisere denne process da der er tale om MANGE sider og de folk der skal lave konverteringen ikke er hardcore webudviklere.

Dvs. et program der tager nogle jsp-sider og konverterer dem til at overholde et givent design udfra nogle templates eller lign.
Avatar billede disky Nybegynder
05. februar 2001 - 09:52 #1
Du kan skrive et program der gør det.

Men hvis JSP siderne er lavet ordentligt er det ikke noget der krævet en prof. webdesigner.

Det kræver helt sikkert en webudvikler (programmør) webdesignere er IKKE programmører !
Avatar billede svedendeko Nybegynder
05. februar 2001 - 09:59 #2
JSP-siderne er autogenererede og skal laves radikalt om for at overholde firmastandard.

Jeg vil ikke kode et program og dermed stå for vedligeholdelse og support, Jeg vil hellere købe et eksisterende produkt, men kender ingen umiddelbare leverandører af dette.
Avatar billede disky Nybegynder
05. februar 2001 - 10:13 #3
jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

Kan du ikke smide dem efter jeres webdesignere ? Altså de template filer som siderne blvier genereret ud fra ?
Avatar billede janegil Nybegynder
19. marts 2001 - 10:23 #4
Alle JSP-sider skal visstnok ha en ekvivalent XML-side. Så kan du i prinsippet konvertere JSP til XML, tilpasse dem til egen standard med XSL/T, og konvertere tilbake til JSP.

XSL/T vet jeg litt om, når det gjelder JSP på XML-format er jeg meeeget langt hjemmefra.
Avatar billede disky Nybegynder
19. marts 2001 - 10:25 #5
janegil:

En Jsp bliver oversat til an Java servlet som så bliver afviklet på serveren.

Det har intet med XML at gøre. Men du kan sagtens bruge XML i sammenhæng med JSP
Avatar billede janegil Nybegynder
19. marts 2001 - 10:45 #6
Jeg vet at XML ikke inngår i normal drift av en JSP-side. Men jeg har et dokument fra Sun, jsp12.pdf \"Java Server Pages Spec 1.2 proposed final draft\" som omtaler en DTD for JSP-ekvivalenter. Er ikke sikker på hvor jeg hentet den, kanskje http://java.sun.com/aboutJava/communityprocess/first/jsr053/index.html
Avatar billede soelvpil Nybegynder
18. oktober 2002 - 08:26 #7
Hvad med at få lukket det spørgsmål.