Avatar billede cgroup Nybegynder
19. marts 2004 - 21:41 Der er 4 kommentarer

Problem med billede upload

Jeg har dette script:
<?
$x = $_POST['image'];
$title = $_POST['title'];
        $file_dir = "/usr/webs/restaurant/html/backend/uploaded_images/scaled";

        if(is_uploaded_file($_FILES[$x]['tmp_name'])) {
            print_r($_FILES);
            if(stristr($_FILES[$x]['type'], "image")){
                $name = $_SESSION['rid'].$_FILES[$x]['name'];

                move_uploaded_file($_FILES[$x]['tmp_name'], $file_dir."/".$name);
                system("convert -geometry 110 '".$file_dir."/".$name."' '".$file_dir."/SCALED_".$name."'");
                mysql_query("insert INTO restaurant_images SET filename='$name', title='$title', rid='".$_SESSION['rid']."'");
            }

print_r($_POST);

?>
<table width='100%'><tr><td bgcolor='#999966' colspan='2'><font color='#EEEFDF'><b>Billeder</b></font></td></tr></table>

    <form action='?page=client_pictures&action=upload' enctype="multipart/form-data" method="post">
    <table width="100%" align='center'>
    <tr><td><b>Upload nyt billede</td></tr>
    <tr><td align='center'><input type="file" name="image"></td>
    </tr>
    <tr><td>Beskrivelse: <input type='text' name='title'></td></tr>
    <tr><td><input type="submit" name="submit" class="submit" value="Gem Billede"></td></tr>
    </table>
    </form>

Når jeg poster kommer filen ikke med, den bliver overhovdet ikke sendt, og vises ikke når jeg laver en print_r, hvad kan fejlen med det være ?
Avatar billede detox Nybegynder
19. marts 2004 - 21:48 #1
Du sætter:

$x = $_POST['image'];

prøv:

$x = 'image';
Avatar billede detox Nybegynder
19. marts 2004 - 21:54 #2
Eller:

<?
if (isset($_POST['submit'])) {
    if(is_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name'])) {
        $title = $_POST['title'];
        $file_dir = "/usr/webs/restaurant/html/backend/uploaded_images/scaled";
        if(stristr($_FILES['image']['type'], "image")){
            $name = $_SESSION['rid'].$_FILES['image']['name'];
            move_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name'], $file_dir."/".$name);
            system("convert -geometry 110 '".$file_dir."/".$name."' '".$file_dir."/SCALED_".$name."'");
            mysql_query("insert INTO restaurant_images SET filename='$name', title='$title', rid='".$_SESSION['rid']."'");
        }
?>
<table width='100%'><tr><td bgcolor='#999966' colspan='2'><font color='#EEEFDF'><b>Billeder</b></font></td></tr></table>

    <form action='?page=client_pictures&action=upload' enctype="multipart/form-data" method="post">
    <table width="100%" align='center'>
    <tr><td><b>Upload nyt billede</td></tr>
    <tr><td align='center'><input type="file" name="image"></td>
    </tr>
    <tr><td>Beskrivelse: <input type='text' name='title'></td></tr>
    <tr><td><input type="submit" name="submit" class="submit" value="Gem Billede"></td></tr>
    </table>
    </form>
Avatar billede cgroup Nybegynder
19. marts 2004 - 23:00 #3
Ja den sidste virkede, nu her jeg bare det problem at imagemagick ikke omformer billederne, det virker fint når jeg gør det fra kommandolinien - nogen ideer der ?
Avatar billede detox Nybegynder
21. marts 2004 - 06:15 #4
Nej, det med imagemagick kan jeg ikke umiddelbart hjælpe dig med.