Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
19. marts 2004 - 12:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

echo array nøgle ud.

mit array spørgsmål nummer tusind... og jeg har læst artikler og søg info inden jeg spørger, men kan simpelt hen ikke greje det her.
mit array: "$_SESSION["kurv"][] = array("id" => $_GET['id'], "antal" =>......."
Jeg prøver så at echo nøgle værdien ud for hver indtastning:
------------>
foreach ($kurv as $id=>$key){
            echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>?do=3&key=<? echo $key; };?>">fjern</a>
<------------
En som vil rette/hjælpe mig?
Avatar billede phliplip Nybegynder
19. marts 2004 - 13:34 #1
<?
foreach ($kurv as $id=>$key){
            echo($_SERVER[PHP_SELF]."?do=3&key=".$key);
}
?>
">fjern</a>

Jeg kan ikke rigtigt se hvad du skulle få ud af ovenstående... da du bare vil definere GET variablerne flere gange... og det vil desuden nok fejle da du har ? flere gange i query-linien !
Avatar billede tin-man Nybegynder
19. marts 2004 - 13:42 #2
Du skriver lidt kryptisk... men du vil have id nummeret ud så du kan slette indholdet?
<?
foreach ($_SESSION['kurv'] as $id=>$key){
            print '<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?do=3&key='.$id.'">fjern</a><br>';
}
?>

Prøv og se om ikke du kan bruge dette..
Avatar billede tin-man Nybegynder
19. marts 2004 - 13:48 #3
ak det var vist ikke helt rigtigt... her går jeg ud fra at $_SESSION['kurv']['0'] er første inlæg og $_SESSION['kurv']['1'] er andet osv.

foreach ($_SESSION['kurv'] as $id=>$key){
            print '<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?do=3&key='.$key['id'].'">fjern</a><br>';
}
Avatar billede phliplip Nybegynder
19. marts 2004 - 15:04 #4
@jens: prøv at forklare hvad du skal bruge det til, så kan det være vi kan se en sammenhæng ;)
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
19. marts 2004 - 16:51 #5
tin-man, ja, du forstår mig. Prøver lige den sidste. Beklager min dårlige formulering på dette spørgsmål.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
19. marts 2004 - 17:33 #6
print_r ($kurv); giver følgende:
Array ( [**0**] => Array ( [id] => 1 [antal] => 2 [broed] => broed1 [ost] => ost1 ) [**1**] => Array ( [id] => 4 [antal] => 1 [broed] => [ost] => )
Det er så værdierne omgivet af ** ** jeg ønsker. så er det vist på plads.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
20. marts 2004 - 22:25 #7
tak tin-man.