Avatar billede mystart Nybegynder
04. februar 2001 - 20:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DATETIME

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal trække dato og tid ud fra datetime....
jeg har følgende kode, men det er ikke mysql_query man skal trække ud med, hvad er det så?

\"SELECT DATE_FORMAT(dato, \'%d-%m-%Y %H:%i:%s\') AS datotid FROM threads WHERE id = $id\"
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. februar 2001 - 21:16 #1
Kik her: http://www.unimo.it/corsi/sql/mysql/functions.htm søg efter DATE_FORMAT.

Hvis det var VBScript så var der en fejl i SQL sætningen, \"...WHERE id = $id\", skulle være:
\"SELECT DATE_FORMAT(dato, \'%d-%m-%Y %H:%i:%s\') AS datotid FROM threads WHERE id =\" + $id
Avatar billede techek Praktikant
18. februar 2001 - 22:19 #2
Det lader til at du bruger PHP/MySQL, hvilket betyder at du enten skal bruge mysql_query eller mysql_db_query.

Ellers ser SQL-queriet rigtigt ud. Hvis du har mulighed for det, ville jeg anbefale dig at prøve queriet direkte pr. commandline. Altså i det \"interface\" der følger med MySQL. Programmet hedder oftest \"mysql.exe\" (Windows) eller \"mysql\" (Linux). På den måde kan du få af/bekræftet at dit query virker eller ej.

Tag evt. et kig på http://www.mysql.com/doc/D/a/Date_and_time_functions.html

Sidst men ikke mindst : Nogle values i DATE_FORMAT kan producere resultater som NULL hvis dine values i formateringsstrengen ikke passer med attributen \"dato\"\'s type. Phew! Men tag et kig på URL ovenover!
Avatar billede mystart Nybegynder
28. marts 2001 - 18:42 #3
Spørgsmålet lukkes...