Avatar billede timmelimsen Nybegynder
17. marts 2004 - 16:33 Der er 7 kommentarer

SendAndLoad helvede

Hej.

Jeg har et problem med de variabler jeg får tilbage til flash fra en php side.

Output på phpsiden:
enVariabel=5;

Den kommer fint ind og kan trace dem, i loadvars objektets onLoad, med rigtige output:

trace(mitLoadvarsObjekt.enVariabel);

Men hvis jeg efterfølgende forsöger at sätte den i f.eks en if sätningen, er det ligesom den er ugyldig:

if(mitLoadvarsObjekt.enVariabel==5)

bliver ikke sand...

Fandt dog også ud af at typeof(mitLoadvarsObjekt.enVariabel) er en string.
Fair nok, pröver med at kovertere den med Number() funktionen, men så bliver värdien af mitLoadvarsObjekt.enVariabel:
NaN

Hvad sker der? Hvorfor kan jeg ikke bruge de variabler jeg får tilbage?

Mvh,
Tim.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
17. marts 2004 - 16:38 #1
Hvad hvis du først laver den om til en "global" variabel _root.minVar=mitLoadvarsObjekt.enVariabel og så kører videre derfra. Selvom det ikke er optimalt.
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
17. marts 2004 - 16:47 #2
Ja, jeg burde nok ha skrevet at jeg allerede havde prøvet at assigne den til en ny variabel, men den nye variabel opförer sig præcist på samme måde...

/Tim.
Avatar billede barklund Nybegynder
17. marts 2004 - 17:02 #3
Outputter din PHP virkelig PRÆCIS denne streng:

enVariabel=5;

For så bliver din variabel ikke til "5" men derimod "5;" - og det kan flash ikke lide...

Fjern det ";" fra din PHP - du skal jo ikke outputte actionscript men derimod variabler...
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
17. marts 2004 - 17:09 #4
Nej, det er bare mig der skriver uden at tænke...
Php echoer "enVariabel=5" ud.

Og som sagt, så har jeg jo også traced mitLoadvarsObjekt.enVariabel og fik "5" ud...

/Tim.
Avatar billede pyroman Nybegynder
17. marts 2004 - 17:35 #5
Prøv at bruge: parseFloat() eller parseInt() istedet for Number()... aner ikke om det virker...
Avatar billede barklund Nybegynder
17. marts 2004 - 17:37 #6
Number() burde være fint.

Prøv at skrive dit præcise script her, for ud fra ovenstående burde det virke!
Avatar billede barklund Nybegynder
23. maj 2004 - 16:32 #7
Husk at lukke :)