Avatar billede jens123 Nybegynder
17. marts 2004 - 09:08 Der er 7 kommentarer

doppel instalation

Jeg har windows xp home installeret.

så for nogle dage siden, har jeg så prøvet for sjov at køre installationen af den cd men windows på som jeg fik md til computeren. Men dennegang har jeg installeret den på et andet drev.

Resultat blev at jeg kunne vælge imellem 2 af de sammen windows i opstarten, men derudover kunne jeg ikke afvikle nogle programmer mere, kun de programer der var med i windows installationen, det hjalp heller ikke at installere dem igen.

HVAD SKAL JEG GØRE.
Avatar billede peet-49 Novice
17. marts 2004 - 09:26 #1
Du kan ikke have det samme OS installeret 2 gange, så vil den ene ikke køre.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. marts 2004 - 09:41 #2
To gange det samme OS: Det kan skam godt lade sig gøre, men det afhænger selvfølgelig af, hvordan de er blevet installeret.

Kan du heller ikke køre programmer fra din gamle windows installation?
Avatar billede peet-49 Novice
17. marts 2004 - 10:11 #3
Det gælder kun ved to forskellige OS, eller samme OS med forskellig cd-key.
Avatar billede serverservice Praktikant
17. marts 2004 - 13:33 #4
enig med nmh- det kan godt lade sig gøre. Men hvad er egentlig problemet her?
Havde du fejl i din gamle installation af xp bør du foretage en repair fra cdrom. husk at vælge den rigtige partition til repair.
Avatar billede vuptidk Nybegynder
17. marts 2004 - 19:38 #5
Du kan sagtens have 2 systemer installeret og gerne på samme drev (c), men det vil selvfølgelig kun være det ene som du boot´er op på, den valg mulighed får du under opstart, i én såkaldt "dual-boot".
Men det er ikke noget, jeg vil anbefale, ud fra den device, at jo mere "rent" du holder dit system, jo bedre. Men der ikke noget problem i at gøre det ?
Avatar billede saviola Nybegynder
23. marts 2004 - 13:07 #6
Ja ja - men hvordan fjerner man den ene version igen ?????
Avatar billede nmh Nybegynder
23. marts 2004 - 13:22 #7
Er der ikke forskel på om du vælger at starte den ene eller den anden af dine 2 installtioner?