Avatar billede zaknafein Praktikant
17. marts 2004 - 01:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Rotation / DirectDraw

X Hvordan roterere jeg mine objekter, på et ikke 3D Surface?
Istedet for at tegne spritsne i alle retninger, vil jeg rotere dem i koden istedet.
Men det rotation jeg kan finde, virker ikke.

Det rotation er en "Effect" på et DDraw objekt.
Ddraw.DrawEffects df = new Microsoft.DirectX.DirectDraw.DrawEffects();
                df.RotationAngle = 90;

Men det virker ikke.
Er der ikke en anden måde at rotere objekter på?
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
17. marts 2004 - 16:54 #1
Nej ikke i DirectDraw desværre, du skal bruge Direct3D, som har rotationsvektorer. Men med mindre du har gang i et meget stort projekt, burde det ikke tage så lang tid at omskrive koden til at bruge Direct3D (jeg har selv gjort det, af samme grund).
Jeg kender dog ikke DrawEffects, det er selvfølgelig muligt at du kan få det til virke.
Avatar billede zaknafein Praktikant
20. marts 2004 - 03:19 #2
Ok jeg bruger Sprite-rotation i første omgang så.

men tak for hjælpen.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester