Avatar billede zaknafein Praktikant
17. marts 2004 - 01:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Rotation / DirectDraw

X Hvordan roterere jeg mine objekter, på et ikke 3D Surface?
Istedet for at tegne spritsne i alle retninger, vil jeg rotere dem i koden istedet.
Men det rotation jeg kan finde, virker ikke.

Det rotation er en "Effect" på et DDraw objekt.
Ddraw.DrawEffects df = new Microsoft.DirectX.DirectDraw.DrawEffects();
                df.RotationAngle = 90;

Men det virker ikke.
Er der ikke en anden måde at rotere objekter på?
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
17. marts 2004 - 16:54 #1
Nej ikke i DirectDraw desværre, du skal bruge Direct3D, som har rotationsvektorer. Men med mindre du har gang i et meget stort projekt, burde det ikke tage så lang tid at omskrive koden til at bruge Direct3D (jeg har selv gjort det, af samme grund).
Jeg kender dog ikke DrawEffects, det er selvfølgelig muligt at du kan få det til virke.
Avatar billede zaknafein Praktikant
20. marts 2004 - 03:19 #2
Ok jeg bruger Sprite-rotation i første omgang så.

men tak for hjælpen.