Avatar billede miza Nybegynder
16. marts 2004 - 18:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

DVD Afspiller til både 50hz og 60hz

Jeg er på jagt efter en DVD afspiller der helst skal kunne tage film i både 50hz og 60hz, på et almindeligt fjernsyn (altså 50hz). Den skal også kunne klare S-VCD, CD-R/RW, DVD±R/RW. Og gerne radio, men det er ikke krævet.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2004 - 19:49 #1
film i 50 og 60Hz <---- Hvad mener du med det ???
Avatar billede bleze Nybegynder
16. marts 2004 - 22:02 #2
det kan de fleste dvd afspillere...  feks min pioneer kan sættes enten til PAL (50 hz 25 billeder per sek) eller NTSC (60 hz 24/30 billeder per sek), eller sættes til AUTO så den selv skifter

Pioneer DV646 men går ud fra at de fleste andre også kan
Avatar billede miza Nybegynder
17. marts 2004 - 07:27 #3
til phatlasse: jeg mener at nogle film viser 30 fps (60hz), og andre 25 fps (50hz)

til bleze: jeg har en DVD afspiller fra Pioneer, men hvis jeg sætter en NTSC (60hz) film i, bliver skærmen grå og flimrer, da mit fjernsyn kun er PAL (50hz). Så mit spørgsmål er, findes der en DVD afspiller som kan ændre 60hz til 50hz...
Avatar billede bleze Nybegynder
17. marts 2004 - 07:38 #4
miza, check manual. den beskriver hvad du skal gøre for at sætte DVD afspiller til at outputte PAL kun. Lige nu står den åbenbart til AUTO, altså outputter den NTSC på NTSC film...
Avatar billede miza Nybegynder
17. marts 2004 - 13:47 #5
jeg har en DV-360, jeg kan ikke lige finde manualen, men hvordan gjorde du det?
Avatar billede bleze Nybegynder
17. marts 2004 - 17:36 #6
I standby mode...  Hold ned >> >>| knappen og tryk derefter på STANDBY/ON knappen for at skifte system:

AUTO -> NTSC
NTSC -> PAL
PAL  -> AUTO

Jeg ved ikke om din video kan men sådan gør man på min.

Nogle afspillere har også en knap bagpå til at skifte system
Avatar billede miza Nybegynder
17. marts 2004 - 18:12 #7
Viser den et form for tegn på hvilket system man har valgt, der var ikke noget at skifte bagpå, og jeg kan ikke helt få det med >> >>| til at virke.
Avatar billede bleze Nybegynder
17. marts 2004 - 18:22 #8
Jeg har downloadet manualer til DV-350 som jeg går ud fra din ligner meget (Pioneer havde ikke nogen til 360 underligt nok).  Det er nøjagtig samme fremgangs måde som med min DV-646.

Det står beskrevet på side 53...

Sluk afspilleren så den er i standby mode.
Hold >> >>| knappen ned og tryk nu på STANDBY/ON knappen (tænd dvdafspilleren). Den viser nu i displayet hvad den outputter. Tryk flere gange på STANDBY/ON mens du stadig hollder >> >>| inde (vigtigt!). Nu skifter den mellem de 3 modes den kan køre
Avatar billede bleze Nybegynder
17. marts 2004 - 18:23 #9
DV-343 er samme måde, så jeg er temlig sikker på det også virker på din
Avatar billede miza Nybegynder
17. marts 2004 - 19:20 #10
har fundet ud af det, men mit fjernsyn er bare ikke nyt nok, det giver et sjovt sammentrykket billede, så du får point bleze :D
Avatar billede miza Nybegynder
30. maj 2004 - 07:34 #11
nu har jeg endelig fundet en, det virker som om Lumatron simpelthen bare kan det der, så jeg fik en god en til 400 kr, i Kvickly, så nu er jeg godt tilfreds.
Avatar billede miza Nybegynder
30. maj 2004 - 07:34 #12
lukker