Avatar billede mbj@adr.dk Nybegynder
16. marts 2004 - 00:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Java Communications API 2.0

Hej, hvordan installerer jeg Java Communications API 2.0?? Jeg bruger win xp og java 1.4.2

har følgende filer: comm.jar, win32com.dll og javax.comm.properties

og kan nu ikke få BlackBox.jar eksemplet til at virke: "No serial ports found!"
Avatar billede milla Nybegynder
16. marts 2004 - 14:16 #1
Følg den vejledning der følger med i API'et. Jeg har også haft nogle problemer med API'et men det fungerer nu.

Jeg har lagt filerne således:

c:\j2sdk1.4.2\bin\win32com.dll
c:\windows\system32\win32com.dll
c:\j2sdk1.4.2\jre\lib\javax.comm.properties
c:\j2sdk1.4.2\jre\lib\comm.jar

Husk at have comm.jar med i CLASSPATH
Avatar billede avengingangel Nybegynder
16. marts 2004 - 15:52 #2
du kan også lade være med at installerer den og så bare loade den når du starter dit program måske mere smart hvis du skal give dit program til nogen

mit eksempel: startes for en mappe med følgene struktur

stig til comm.jar \Windows\comm.jar
stig til javax.comm.properties \Windows\javax.comm.properties
stig til dit program \Ditpogram.jar
stig til native lib \Windows\libWIN32

kør denne komando for at starte programmet.
java -classpath Windows\comm.jar;Ditpogram.jar -Djava.library.path=Windows\libWIN32 Ditpogram

du kan også skrive javaw hvis dit program kun er visuelt.
komandoen kan jo proppes i en batfil eller noget andet
Avatar billede avengingangel Nybegynder
16. marts 2004 - 15:55 #3
du kan foresten ikke bruge printer porten kun com porten... så ved du også det
Avatar billede mbj@adr.dk Nybegynder
16. marts 2004 - 18:03 #4
Jeg har nu fået det til at virke med mit Siemens GSM sms-modem M20:

Har først kopieret alle jar og dll'er til aktuelle sti.

java -classpath d:\jsms\comm.jar;.;d:\jsms\jSMSEngine.jar -java.library.path=d:\jsms jSMSServer