Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. marts 2004 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skygge på prik

Jeg vil gerne have en skygge på en farvet prik på en side.

Min CSS ser sådan ud i forsøget:

.farve_eks
{font-size: 18px;
font-family: Verdana;
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.dropShadow(Color=000000,offX=1,offY=1,positive=true);}

...og selv HTML-koden:
<span class=farve_eks style='color: #0033CC' >&#x25CF;</span>

Er der nogen der har en idé ?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
15. marts 2004 - 14:57 #1
Mit bud er at du skal lægge stylen på som direkte i html filen:

http://www.skarven.dk/skygge/default.asp
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
15. marts 2004 - 15:07 #2
- har dog lige erfaret at skyggen ikke vises hvis man bruger Mozilla som browser - men det er der jo mange ting der ikke gør...
Avatar billede swuppe Nybegynder
15. marts 2004 - 15:36 #3
Skarvenneverdies -> det er vel ikke så underligt at Microsoft.dropShadow ikke virker i Mozilla? Det ville snarere have undret mig hvis det gjorde :o)

fotograf-> du kan godt lave skyggeeffekter i "ren" css, så det virker i diverse browsere, men det er lidt omstændigt, så hvis du er tilfreds med ovenstående vil jeg spare mig selv og dig besværet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. marts 2004 - 15:55 #4
Den har jeg svær ved at gennemskue ...hvad er forskellen på at lægge direkte i HTML-filen og at kalde det fra en ekstern CSS-fil, der skulle da ikke være nogen forskel ??
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2004 - 16:14 #5
<ole>

Remote eller lokal CSS betyder ganske rigtig nada. Til gengæld skal elementet have 'layout' - f.eks. være positioneret, have sat en width eller height - før filtre virker ... og nej, det er ikke spor omstændigt:
  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/properties/haslayout.asp

/mvh
</bole>
Avatar billede swuppe Nybegynder
15. marts 2004 - 16:30 #6
olebole -> det var nu heller ikke det jeg mente skulle være omstændigt, det var hvis man ikke ville benytte sig af filter.
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2004 - 16:59 #7
oki ... så er vi enige  :)
Avatar billede roenving Novice
16. marts 2004 - 02:13 #8
Måske er det så en af oleboles tidligere øvelser du skal kigge på:

http://www.eksperten.dk/spm/342379
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2004 - 04:22 #9
*LooL* ... det er vist, hvad swuppe mente med 'omstændigt'. Den var sjov at lave med 'lidt røg i det tredie øje' ... meeeen nok sjovere at lave end at bruge. Selvom den laver en ganske lækkerlig skygge  :)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. marts 2004 - 07:46 #10
Tak for input ...er desværre booket helt op idag ...men kigger på det onsdag formiddag. !!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. april 2004 - 10:46 #11
Af en eller anden grund ka' jeg bare ikke få den funktion på plads ...løste det på en anden måde!