Avatar billede themepark Nybegynder
12. marts 2004 - 14:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Loop i registreringsdatabase

Det er lykkedes mig at finde ud af hvordan man kan rode med registreringsdatabasen i VB 6.0 ved at bruge API...men jeg vil egentlig gerne vide om der er andre metoder til det?

Derudover vil jeg høre om der er nogle, der kan fortælle mig, hvordan jeg kan loope igennem alle nøgler et bestemt sted i databasen. Og endelig hvad forskellen er mellem RegOpenKey og RegOpenKeyEx
Avatar billede trik Nybegynder
13. marts 2004 - 15:23 #1
Du kan prøve at kigge inde på http://www.andreavb.com/tip080001.html, og http://www.andreavb.com/tip080003.html. Dette er to komplette koder, til registreringsdatabasen. Det med loopet, dér skal du bruge API'et RegEnumKeyEx. Det kigger jeg lige på.
Avatar billede trik Nybegynder
13. marts 2004 - 15:30 #2
Vedr. RegEnumKeyEx er der et glimrende eksempel på http://www.mangovision.com/vbapi/ref/r/regenumkeyex.html
Avatar billede trik Nybegynder
13. marts 2004 - 15:41 #3
RegOpenKey bruges kun til 16-bit versioner af Windows(Windows 3.1). Ellers bør RegOpenKeyEx bruges.
Avatar billede themepark Nybegynder
13. marts 2004 - 18:47 #4
Okay...men hvad er det så lige, enumerate betyder?
Avatar billede themepark Nybegynder
13. marts 2004 - 20:57 #5
Og hvordan kan jeg egentlig ændre navnet på en Key?
Avatar billede trik Nybegynder
20. marts 2004 - 13:15 #6
Det med at ændre navnet på en key, kan løses på den måde, at man opretter en ny nøgle(key), og derefter sletter den "gamle" nøgle.
Avatar billede themepark Nybegynder
18. oktober 2004 - 18:06 #7
Well, du har jo hjulpet mig med nogle af tingene...resten må jeg finde ud af en anden gang :) Så smid et svar
Avatar billede themepark Nybegynder
25. marts 2005 - 17:34 #8
Nå, jeg får vist ikke noget svar *g* Så må jeg jo selv snuppe pointene :)
Avatar billede themepark Nybegynder
25. marts 2005 - 17:34 #9
Og lukker