Avatar billede devil_dk Nybegynder
03. februar 2001 - 00:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

ikke problem bare ? om scsi ?

når man har et scsi kort i sin maskine tager det en krig om starte den op.
mit spørsmål er ganske enkelt tror jeg nok :)
jeg har et billig scsi kort med et udvendig stik hvis jeg ikke bruger dette stik er det så en go ide at sætte en terminator i dette stik eller er det et nono.
har også en stik indvendigt der sidder et kabel på den med 3 stik et i scsi kortet et i midten og det sidste har jeg sat min brænder i og termineret den.
det det den rigtige måde at gøre det på ?
ville det hjælpe hvis jeg købte et dyrere scsi kort jeg mener med boot up tid ?

venter på svar :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
03. februar 2001 - 00:30 #1
Mit kort til 299, tja ikke langt tid at startede op selvf. lidt længer... men korter tid, end ide, controlleren
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
03. februar 2001 - 00:31 #2
og jeg har ikke termieret noget...
Avatar billede rugge Nybegynder
03. februar 2001 - 20:11 #3
en gylden SCSI regel er at altid bruge en terminator for enden af scsi-kablet,og derefter koble harddiske på , længst fra scsi-contl først,
især på de hurtige scsi-contl,husk samtidig på at din scsi-kæde ikke er hurtiger end din langsomste
HD eller CD-rom,brænder. prøv evt. at læse på
www.adaptec.com der står en masse om SCSI
Avatar billede rugge Nybegynder
03. februar 2001 - 20:14 #4
jeg bruger selv Adaptec 19160 sammen med IBM Ultra160 diske 10.000rpm.
Avatar billede devil_dk Nybegynder
05. februar 2001 - 23:18 #5
ser ikke ud til der er nogle der kan sige om jeg gør det rigtigt.
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 01:23 #6
Quantum har en lang liste dokumenter med opsætnings vejledninger til SCSI.
www.quantum.com/support/hdd/hdd_support_scsi.htm
Ellers prøv at checke din HD producents hjemmeside for info om det emne.
Jeg mener ikke det ville ændre meget på din boot tid, ved at købe et dyere kort.
Avatar billede rugge Nybegynder
06. februar 2001 - 17:12 #7
brug en terminator på det udvendige stik, og ja det er den rigtige måde at gøre det på, du vil ikke ændre din boot tid vænsentlig ved at sætte et hurtiger SCSI-kort i, men kun din data overførelse, din boot tid er afh. af hvor mange diske du har på SCSI-kæden. contl. tæller op hver gang du booter. håber det her hjælper dig, ellers læg en NOTE her da jeg kun bruger SCSI i min PC
dyrt men det kører hurtiger end IDE og levetiden er længer
Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 17:30 #8
jeg har kun brænder på :)
men den står længe og venter men det overlever jeg sikkert om det tage 1 eller 1 1/2 minut gør nu ikke det store :)