Avatar billede kridley Nybegynder
11. marts 2004 - 10:00 Der er 7 kommentarer

Metode kald til statisk metode - derefter til ikke statisk

Hej Eksperter

Jeg er løbet ind i et problem. Jeg vil kalde en metode på et Objekt A inde fra et andet Objekt B. Jeg vil kalde metoden fra Objekt A via et statisk metodekald i B. Jeg vil IKKE have en reference til Objekt A med til B.

Metoden jeg ´skal kalde i Objekt A er dog ikke statisk! Og jeg kan ikke nå den via en ny metode der er statisk. Kald fra statisk til ikke-statisk NO-GO.

Nogle Forslag?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2004 - 10:36 #1
Kan ikke lade sig gøre.

Ikke statiske metoder kræver en instans. Så enten skal der en referance til
en A med over til B eller så skal B lave en A.

Ingen smutveje.
Avatar billede kridley Nybegynder
11. marts 2004 - 11:12 #2
Det var også det jeg tænkte! Havde brug for at få det bekræftet. Men jeg vil så nødigt smide det kæmpe møj objekt med hele vejen ned igennem mine lag, bare for at kunne kalde denne ene metode! hmm... desuden er A en Singleton, der meget nødigt vil oprettes for meget.

Men tak for det!
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2004 - 11:26 #3
I Java er alle objekter i virkeligheden referencer til objekter, hvilket
betyder at du sender en 4 byte pointer med over og gemmer, så det koster ikke
ret meget plads.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2004 - 11:27 #4
Hvis A er en singletin kan du vel kalde:

A.getInstance().yournonstaticmethod()
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2004 - 11:27 #5
Og et svar
Avatar billede kridley Nybegynder
11. marts 2004 - 11:33 #6
Tak skal du have.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2004 - 21:35 #7
Lukke tid ?