Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
09. marts 2004 - 22:41 Der er 2 kommentarer

Flash Music Player

Jeg står og vil lave en "Music Player" i flash - Kan dette overhovedet lade sig gøre???

Min tanke var at bruge en player som f.eks winamp i baggrunden, og bare lade flash være front-end.

Men kan man lave playeren i flash også eller det er måske et helt andet program jeg skal bruge for at kunne lave noget lækkert???  "Director"???  Nogle gode forslag???

Her lidt mere detaljeret hvad denne "player" skal kunne:

Spille de fleste music filer.
Oprette/redigere playlister.
Søgefunktion (henholdsvis på kunstner og titel).
Kunne afspille fra CD drevet.
Play/next/stop/pause osv.
Ændre skins.

Jeg håber nogen har nogle rigtige gode ideer!
Avatar billede _k Nybegynder
22. marts 2004 - 14:02 #1
...du kan i hvert fald godt droppe ren Flash. Jeg skal ikke kunne udelukke at et eller andet 3. parts-program kan nogle af de ting du efterspørger, men kun med Flash, kan man ikke uhindret få adgang til/andvende andre programmer og filer på computeren.
Tror vejen du skal gå er Director eller andre....
Avatar billede alexander_j Nybegynder
11. juni 2004 - 13:21 #2
Du kan lave en player i flash der kan afspille mp3-filer, men da du ikke har adgang til harddisken fra flash, så skal du skrive numrene(filnavnene) manuelt ind og gemme dem i en liste som shared objekt!

Du kan eventuelt bruge http://www.northcode.com/ 's swf-studio - igennem det kan du få adgang til harddisken(hente filnavne/gemme fillister) og fx. bruge mediaplayer til at afspille lyd (og eventuelt også film)!

Men hvorfor lave sin egen når winamp og mediaplayer gør det godt?