Avatar billede alx1 Nybegynder
07. marts 2004 - 19:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

oversættelse af funktion første gang

Ved programafvikling i C# bliver alt kode ikke oversat før det bliver brugt første gang. Dette bevirker at når jeg kalder en funktion første gang så fryser programmet et 1/2 sekund.
For at undgå dette kalder jeg funktionen med dummy-værdier ved intiering af min main.

Mit spørgsmål er:
  Er der en bedre måde for at sikre at en programdel bliver oversat, allerede ved programmets start ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2004 - 19:13 #1
Det er rigtigt at en .NET EXE oversættes fra IL til native første gang den køres.

Men jeg har aldrig hørt at det skulle være per metode. Og det lyder dybt
usandsyneligt.

Er du sikker på at der ikke er andre årsager ?
Avatar billede alx1 Nybegynder
07. marts 2004 - 19:17 #2
Kan ikke lige forstille mig hvad det skulle være.  Funktionen er en simpel void der sammenligner to tal, og hvis jeg ikke kalder den første gang så kan jeg se det på mit timer objekt der opdaterer en progressbar at programmet fryser.
Avatar billede burningice Nybegynder
07. marts 2004 - 19:54 #3
arne_v>> den er godt nok.. det er pr. metode, og ikke hele programmet.

det man kan gøre er at sørge for programmet bliver compilet ved installation, og ikke ved hjælp af JIT.
Avatar billede alx1 Nybegynder
08. marts 2004 - 10:43 #4
compilet ved installation ? Jeg er ved ikke lige hvad du mener, er det noget i min opsætning jeg skal ændre ?
Avatar billede burningice Nybegynder
08. marts 2004 - 11:09 #5
nej nej... det er et værktøj der følger med .Net frameworket, hedder ngen.exe

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cptools/html/cpgrfnativeimagegeneratorngenexe.asp