Avatar billede sion Nybegynder
05. marts 2004 - 23:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilladelse til uploading af fil til mappe

Jeg opretter, via en ASP side, en dynamisk mappe på en server. Denne nye mappe vil jeg så uploade filer til, men jeg finde ud af at angive de rigtige tilladelserne til at skrive i mappen.
Man kan sætte den overordnede mappe til at videregive tilladelserne til undermapperne, hvilket jeg også har fået til at virke - bare ikke godt nok åbenbart. Det har muligvis noget med brugerne at gøre?
Koden er ikke noget problem, og jeg har skrivrettigheder OG kan oploade filer til mapper jeg manuelt opretter.
Håber nogen kan hjælpe, for dette problem har plaget mig længe og er det eneste jeg mangler for at kunne færdiggøre min side :(
-Sion
Avatar billede sion Nybegynder
05. marts 2004 - 23:59 #1
Jeg bruger forresten Windows XP Professional, og har givet maksimal tilladelse til at skrive/læse i den overordnede mappe, hvori det også virker fint, men det virker ikke i den dynamisk oprettede mappe som ellers burde have arvet alle de samme tilladelser...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
06. marts 2004 - 22:23 #2
hvordan ser din kode ud ?
Avatar billede sion Nybegynder
06. marts 2004 - 22:50 #3
Den del af koden som håndterer selve oprettelsen af mappen og uploading af filer er som følger:

<%
  UploadMappe = "Upload" & "\Test2"

  Dim FSO
  Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  If Not FSO.FolderExists(Server.MapPath(UploadMappe)) Then FSO.CreateFolder(Server.MapPath(UploadMappe))
  Set FSO = Nothing

  Dim mySmartUpload
  Dim intCount

  Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
  mySmartUpload.Upload
  intCount = mySmartUpload.Save("\" & UploadMappe)
%>
Avatar billede ellebaek Nybegynder
06. marts 2004 - 22:51 #4
hvilken fejl får du ?
Avatar billede sion Nybegynder
06. marts 2004 - 22:53 #5
Fejltype:
aspSmartUpload.File (0x80040460)
Unable to save file (Error 1120)
Avatar billede sion Nybegynder
12. marts 2004 - 18:38 #6
Er der ingen der har erfaring med dynamisk (kode-baseret) oprettelse af mapper på en server?
Avatar billede sion Nybegynder
13. oktober 2004 - 20:06 #7
Har droppet at oprette mapperne dynamisk.