Avatar billede anouar Nybegynder
05. marts 2004 - 15:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Værdi fra tekstbox til database

Hvad går der galt her?

På forhånd tak

Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs)

  Dim conRazviConsult As OleDbConnection
  Dim strInsert As String
  Dim cmdInsert As OleDbCommand
  Dim Bnavn, Bpassword As String

  'Bnavn = obTxtBrugerNavn.Text
  'Bpassword = obTxtPassword.Text
  conRazviConsult = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Raz\Database\RazviConsult.mdb")

  strInsert = "Insert Into Brugere (BrugerNavn, [Password]) Values (obTxtBrugerNavn.Text, obTxtPassword.Text)"
  cmdInsert = New OleDbCommand(strInsert, conRazviConsult)
  conRazviConsult.Open()
  cmdInsert.ExecuteNonQuery()
  conRazviConsult.Close()

End Sub
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
05. marts 2004 - 16:20 #1
hvilke fejlmeldinger får du?
Avatar billede anouar Nybegynder
05. marts 2004 - 16:29 #2
No value given for one or more required parameters.  <-------- Selvom tekstboksene er udfyldt
Avatar billede burningice Nybegynder
05. marts 2004 - 17:33 #3
har du prøvet at lave lidt debug, evt. ved at lave en Trace.Write() på din strInsert for at se hvordan at sql-strengen som du prøver at execute kommer til at se ud

Bemærk: du skal sætte Page.Trace til true før at trace-informationerne bliver skrevet ud på din side.
Avatar billede dgivoni Nybegynder
09. marts 2004 - 15:43 #4
Du skal i hvert fald ogsaa aendre din sql-streng til:

strInsert = "Insert Into Brugere (BrugerNavn, [Password]) Values ('" + obTxtBrugerNavn.Text + "', '" + obTxtPassword.Text + "')"
Avatar billede dgivoni Nybegynder
09. marts 2004 - 15:45 #5
naa, det var vist lidt c#-inficeret, i VB skal du skrive:
strInsert = "Insert Into Brugere (BrugerNavn, [Password]) Values ('" & obTxtBrugerNavn.Text & "', '" & obTxtPassword.Text & "')"