Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
03. marts 2004 - 17:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløsnetværk internet opsætning!!

Hej eksperter

jeg har et probæem med internet forbindelsen med mit trådløse netværk!

Jeg har en D-link DI-514 router m. switch.
til den har jeg 3 pc'er tilsluttet.
Pc 1. Bærbar tilsluttet m. ethernet netværks kabel
pc 2. Bærbar tilsluttet m. D-Link DWL 650+ trådløst forbundet
pc 3. stationær tilsluttet m. D-link  DWL 510 trådløst forbundet

internet forbindelsen er en stofanet FAMILIE Opkobling. (Så det er fuldt ud lovligt ;-)!! )

Den bærbare kan forbinde, og logge på internetet!
Den trådløst forbundede bærbare, har forbindelse til router/switch, med 100% signal strenght. men kan ikke gå på nettet???

Hvad Kan der gøres???
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2004 - 18:39 #1
Problemet kan ligge i dit internet abonnement. du kan have to forskellige slags.

Flere (normalt 2) dynamisk tildelte ip adresser. Hvis du har 2 af den slags kan du max have to maskiner på nettet. Har du kun en, kan du kun have en maskine på.

EN fast IP adresse. hvis du har en almindelig router, kan du kun have en maskine på. Har du en NAT (network Adress Translation) router kan du have ubegrændset antal maskiner på nettet.

Kontakt din udbyder og hør hvad for et abonnement og hva for en router du har. og skift så til en fast IP med NAT i routeren.
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
03. marts 2004 - 18:45 #2
Det er et abonnoment med 5 dynamiske IP'er og routeren understøtter DHCP! jeg kan have dem alle på nettet sammetidig, hvis jeg bruger netværks kabler, men ved trådløs virker det ikke.... de har fuld forbindelse og har kontakt til routeren, men kan ikke komme på nettet....
Avatar billede zhristian Nybegynder
03. marts 2004 - 18:53 #3
Prøv lige at tjekke at -ALT- (!) er opsat korrekt!
Da jeg skulle opsætte trådløst netværk første gang, med Stofanet, drillede det også - men efter en hel del genstart og alt muligt, lykkedes det :)
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
03. marts 2004 - 21:35 #4
Skal routeren sættes op til at give DHCP (ip adresser til klienterne)
Ved du eventuelt om der er en tråd om emnet???
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. marts 2004 - 21:38 #5
Ja - lad routeren køre som DHCP server, så slipper du med problemer i forb. med konfig af IP.

Du skriver at den bærbare, der ikke kan komme på Internettet, har forbindelse til router/switch.

Prøv følgende:

1) Ping de 2 andre maskiner på netværket
2) lave en tracert www.microsoft.com og se hvor "langt" den når.
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
03. marts 2004 - 21:58 #6
når jeg pinger, de to andre maskiner, ligger den på 2ms.
en tracert på www.microsoft.com kommer til 1. 192.168.0.1 (routeren's IP)
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
03. marts 2004 - 22:03 #7
akker for hjælp jpvj!! Det kører nu!

post et svar til point
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. marts 2004 - 08:10 #8
OK!
Avatar billede svein Nybegynder
06. maj 2004 - 21:44 #9
Jeg har samme problem!!
Hvad fandt du ud af????