Avatar billede finnbl Nybegynder
02. marts 2004 - 21:46 Der er 6 kommentarer

Udskriv/print indhold fra vb5 textbox

Hvordan styrer jeg flere linier fra textbox udskrivning på printe? Jeg kan sagtens styre/placere første linie med kommandoen CurrentX og Y men linie 2,3,4 etc. udskrives helt ude til venstre. Funktionen skal anvendes i et lille labelprogram.
Hilsen Finn
Avatar billede martin_moth Mester
03. marts 2004 - 08:30 #1
Vis lige din kode
Avatar billede martin_moth Mester
03. marts 2004 - 08:31 #2
Det er garanteret fordi du glemmer at sætte currentx og currenty for hver linie, men vis lige din print-kode
Avatar billede finnbl Nybegynder
05. marts 2004 - 08:18 #3
Hej Martin.
Ja! Jeg tror du har ret. Der er tale om en textbox med multilinie. Men hvordan definerer jeg den enkelte linie i forhold til textboksen. Broger jeg f.eks fire combo fungerer det fint, men der kan jeg også finde ud af at angive correntx,y for hver linie.
Min uhjælpelige kode ser ud som følgende.
Printer.CurrentX = 7036
printer.CurrentY = 7390
printer.print Form20.Text2

Hvordan angiver jeg de øvrige linier i tekstboksen?
God weekend - Finn
Avatar billede martin_moth Mester
07. marts 2004 - 17:22 #4
Du må jo først opdele Form20.Text2.Text i det antal linier du ønsker, og så printe hver linie for sig
Avatar billede finnbl Nybegynder
07. marts 2004 - 19:19 #5
Vil du prøve at skrive et eksempel på koden. Der skal f.eks være 5 linier i Text-boksen.
Avatar billede finnbl Nybegynder
09. marts 2004 - 20:38 #6
Hallo Martin Moth er du der stadig???