Avatar billede dtc Nybegynder
01. marts 2004 - 23:32 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Submenu - HJÆLP - jeg kan ikke gennemskue det!

Hej jeg har lavet dette - men det virker ikke helt som jeg ønsker. Lige nu får man selvfølgelig menuen vist når man logger på sitet og når man klikker på et menupunkt åbner den main.asp
Hvis der er submenu knyttet til fremtræder denne så nedenunder alle menupunkter...således:

TEST 1
TEST 2
TEST 3

Undermenu 1
Undermenu 1.1

Jeg vil gerne have det til at gøre således:

TEST 1
Undermenu 1
Undermenu 1.1
TEST 2
TEST 3

Her er koden:

      <!------- MENU -------->

<% response.buffer = true
set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("dataentry/menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next

set rstest=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstest.open "SELECT * FROM tblTOPMENU ",conn

set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open "SELECT * FROM tblTOPMENU WHERE submenu= 'y' ",conn1

test = 0
do while not rstest.eof
test = test + 1
rstest.movenext
loop
if test < 1 then msg ="<TD VALIGN='top' COLSPAN='7'><FONT FACE='arial, helvetica, verdana' COLOR='#000000' SIZE='2'>Der er ingen produkter oprettet endnu</FONT></TD>" end if
%>

      <%
                      set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
                      rs.open "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC ",conn
                      %> <%
                      f = 0
                      farve = "#ffffff"

                      do while not rs.eof %>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="20" align="left">&nbsp;&nbsp; <% if rs("ELx") = "Y" Then %> <A HREF="http://<%=rs("EL")%>" target="_blank"><br>
      <%=rs("menu")%></A>
      <% else if rs("MAILx") = "Y" Then %> &nbsp;&nbsp;
      <A HREF="mailto:<%=rs("MAIL")%>"> <%=rs("menu")%></A>
  <% else if rs("MENUx") = "Y" Then %>    &nbsp;&nbsp;
      <A HREF="main.asp?id=<%=rs("Id")%>">
      <% =rs("menu") %>
      </A>
      <% end if
      end if
      end if %>
    </td>
  </tr>
  <%        rs.MoveNext()
loop
%>

      <!------- SUBMENU -------->

<% response.buffer = true
set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("dataentry/menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next

set rstest=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstest.open "SELECT * FROM tblTOPMENU WHERE submenu= 'y' ",conn

test = 0
do while not rstest.eof
test = test + 1
rstest.movenext
loop
if test < 1 then msg ="<TD VALIGN='top' COLSPAN='7'><FONT FACE='arial, helvetica, verdana' COLOR='#000000' SIZE='2'>Der er ingen produkter oprettet endnu</FONT></TD>" end if
%>

      <%
SQL = "SELECT * FROM submenu WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' and sprog ='DK' order by raekkefolge ASC"
Set rs  = Conn.execute(SQL)
%> <%
                      f = 0
                      farve = "#ffffff"

                      do while not rs.eof %> </td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="20" align="left">&nbsp;&nbsp; <% if rs("ELx1") = "Y" Then %> <A HREF="http://<%=rs("EL1")%>" target="_blank"><font color="ff9900"><%=rs("submenu")%></font></A><br> <% else if rs("MAILx1") = "Y" Then %> <A HREF="mailto:<%=rs("MAIL1")%>">
      <font color="ff9900"><%=rs("submenu")%></font></A> <% else if rs("MENUx1") = "Y" Then %> <A HREF="submain.asp?id=<%=rs("Id")%>&Id2=<%=rs("submenu")%>"><font color="ff9900">
      <% =rs("submenu") %>
      </font> </A> <% end if
  end if
      end if %> </td>
  </tr>
  <%
rs.MoveNext()
loop
%>
Avatar billede kemoiq Nybegynder
02. marts 2004 - 07:27 #1
Det du skal gøre er at flytte din submenu op i menu’en, så det kommer til at stå lige efter menu punktet i stedet efter, de kode skal være  sådan her (har klippet lidt):

<!------- MENU -------->
set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsMENU.open "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC ",conn
do while not rsMENU.eof
<tr><td> rsMENU("MENU")</td></tr>

<!------- SUBMENU -------->
SQL = "SELECT * FROM submenu WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' and sprog ='DK' order by raekkefolge ASC"
Set rsSUMBENU = Conn.execute(SQL)

do while not rsSUMBENU.eof %> </td>
<tr><td> rsSUMBENU("SUBMENU")</td></tr>
rsSUMBENU.MoveNext()
loop

rsMENU.MoveNext()
loop
Avatar billede dtc Nybegynder
02. marts 2004 - 13:05 #2
Jeg ser på det i aften.....foreløbig tak....
jeg håber det virker!
Avatar billede dtc Nybegynder
02. marts 2004 - 22:03 #3
Jeg kan simpelthen ikke få det hen.... ØVVVV
Jeg har bare så svært ved at gennemskue dette her....

Nu ser min kode således ud....

<% response.buffer = true
set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("dataentry/menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next

set rstest=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstest.open "SELECT * FROM tblTOPMENU ",conn

set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open "SELECT * FROM tblTOPMENU WHERE submenu= 'y' ",conn1

test = 0
do while not rstest.eof
test = test + 1
rstest.movenext
loop
if test < 1 then msg ="<TD VALIGN='top' COLSPAN='7'><FONT FACE='arial, helvetica, verdana' COLOR='#000000' SIZE='2'>Der er ingen produkter oprettet endnu</FONT></TD>" end if
%>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td align="left">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="left">
<!------- MENU -------->
<% set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  rsMENU.open "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC ",conn
  do while not rsMENU.eof %>

</td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="20" align="left">&nbsp;&nbsp; <% if rs("ELx") = "Y" Then %> <A HREF="http://<%=rs("EL")%>" target="_blank"><br>
      <%=rs("menu")%></A>
      <% else if rs("MAILx") = "Y" Then %> &nbsp;&nbsp;
      <A HREF="mailto:<%=rs("MAIL")%>"> <%=rs("menu")%></A>
  <% else if rs("MENUx") = "Y" Then %>    &nbsp;&nbsp;
      <A HREF="main.asp?id=<%=rs("Id")%>">
      <% =rs("menu") %>
      </A>
      <% end if
      end if
      end if %>
<!------- SUBMENU -------->
<% SQL = "SELECT * FROM submenu WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' and sprog ='DK' order by raekkefolge ASC"
  Set rsSUMBENU = Conn.execute(SQL)
  do while not rsSUBMENU.eof %>

<% if rs("ELx1") = "Y" Then %> <A HREF="http://<%=rs("EL1")%>" target="_blank"><font color="ff9900"><%=rs("submenu")%></font></A><br> <% else if rs("MAILx1") = "Y" Then %> <A HREF="mailto:<%=rs("MAIL1")%>">
      <font color="ff9900"><%=rs("submenu")%></font></A> <% else if rs("MENUx1") = "Y" Then %> <A HREF="submain.asp?id=<%=rs("Id")%>&Id2=<%=rs("submenu")%>"><font color="ff9900">
      <% =rs("submenu") %>
      </font> </A> <% end if
  end if
      end if %>
    </td>
  </tr>  <%        rsSUBMENU.MoveNext()
loop
%>
    <%        rsMENU.MoveNext()
loop
%>

</table>
Avatar billede kemoiq Nybegynder
03. marts 2004 - 15:20 #4
Prøv at se på det her
<%
response.buffer = true

set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("dataentry/menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next

set rstest=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstest.open "SELECT * FROM tblTOPMENU ",conn

set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open "SELECT * FROM tblTOPMENU WHERE submenu= 'y' ",conn1

test = 0
do while not rstest.eof
test = test + 1
rstest.movenext
loop
if test < 1 then msg ="<TD VALIGN='top' COLSPAN='7'><FONT FACE='arial, helvetica, verdana' COLOR='#000000' SIZE='2'>Der er ingen produkter oprettet endnu</FONT></TD>" end if
%>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td align="left">&nbsp;</td></tr>

<%
'------- MENU --------
set rsMENU=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsMENU.open "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC ",conn
do while not rsMENU.eof
  Response.Write "<tr align=""left"">"
  Response.Write "<td height=""20"" align=""left"">&nbsp;&nbsp;"

  if rsMENU("ELx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""http://"& rsMENU("EL")&""" target=""_blank"">"& rsMENU("menu") &"</A><br>"
  elseif rs("MAILx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsMENU("MAIL") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"
  elseif rs("MENUx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""main.asp?id="& rsMENU("Id") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"
  end if

  '------- SUBMENU --------
  set rsSUMBENU=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  SQL = "SELECT * FROM submenu WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' and sprog ='DK' order by raekkefolge ASC"
  Set rsSUMBENU = Conn.execute(SQL)
  do while not rsSUBMENU.eof
    if rsSUBMENU("ELx1") = "Y" Then
      <A HREF=""http://"& rsSUBMENU("EL1") &""" target=""_blank""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A><br>"
    elseif rsSUBMENU("MAILx1") = "Y" Then
      <A HREF=""mailto:"& =rsSUBMENU("MAIL1") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"
    elseif rsSUBMENU("MENUx1") = "Y" Then
      <A HREF=""submain.asp?id="& rsSUBMENU("Id") &"&Id2="& =rsSUBMENU("submenu") &"""><font color=""ff9900"">"& =rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"
    end if
  rsSUBMENU.MoveNext()
  loop

  Response.Write "</td>"
  Response.Write "</tr>"
  rsMENU.MoveNext()
loop
%>
</table>
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 08:24 #5
Hej....så får jeg den her.....

Microsoft VBScript compilation error '800a0400'

Expected statement

/degner/menu2.asp, line 53

<A HREF=""http://"& rsSUBMENU("EL1") &" target=""_blank""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A><br>"
^

Har prøvet at flytte rundt på lidt af """" men kan bare ikke gennemskue det!!!

Tak for assistance til nu...det er dejligt at have en ekspert til hjælps....
Avatar billede kemoiq Nybegynder
05. marts 2004 - 08:55 #6
Prøv det her det skulle virke
<%
response.buffer = true

set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("dataentry/menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next

set rstest=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstest.open "SELECT * FROM tblTOPMENU ",conn

set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open "SELECT * FROM tblTOPMENU WHERE submenu= 'y' ",conn1

test = 0
do while not rstest.eof
test = test + 1
rstest.movenext
loop
if test < 1 then msg ="<TD VALIGN='top' COLSPAN='7'><FONT FACE='arial, helvetica, verdana' COLOR='#000000' SIZE='2'>Der er ingen produkter oprettet endnu</FONT></TD>" end if
%>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td align="left">&nbsp;</td></tr>

<%
'------- MENU --------
set rsMENU=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsMENU.open "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC ",conn
do while not rsMENU.eof
  Response.Write "<tr align=""left"">"
  Response.Write "<td height=""20"" align=""left"">&nbsp;&nbsp;"

  if rsMENU("ELx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""http://"& rsMENU("EL")&" target=""_blank"">"& rsMENU("menu") &"</A><br>"
  elseif rs("MAILx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsMENU("MAIL") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"
  elseif rs("MENUx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""main.asp?id="& rsMENU("Id") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"
  end if

  '------- SUBMENU --------
  set rsSUMBENU=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  SQL = "SELECT * FROM submenu WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' and sprog ='DK' order by raekkefolge ASC"
  Set rsSUMBENU = Conn.execute(SQL)
  do while not rsSUBMENU.eof
    if rsSUBMENU("ELx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""http://"& rsSUBMENU("EL1") &" target=""_blank""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A><br>"
    elseif rsSUBMENU("MAILx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""mailto:"& =rsSUBMENU("MAIL1") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"
    elseif rsSUBMENU("MENUx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""submain.asp?id="& rsSUBMENU("Id") &"&Id2="& =rsSUBMENU("submenu") &"""><font color=""ff9900"">"& =rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"
    end if
  rsSUBMENU.MoveNext()
  loop

  Response.Write "</td>"
  Response.Write "</tr>"
  rsMENU.MoveNext()
loop
%>
</table>
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 13:51 #7
Hej igen...er lige kommet tilbage fra møde.....nu siger den

Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/degner/menu2.asp, line 54

Response.Write "<A HREF=""mailto:"& =rsSUBMENU("MAIL1") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"
------------------------------------^
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 13:54 #8
Det var pga  =rsSUBMENU den gjorde det - det har jeg prøvet at ændre nu!

Nu timer scriptet ud.....se lige her.....

http://www.a-vision.dk/degner/default2.asp
Avatar billede kemoiq Nybegynder
05. marts 2004 - 14:10 #9
Efter hvad jeg kan huske køre do while altid en gang

Det vil sige at den løkken køre selv om der ikke er nogle submenuer, og derfor få du time out da den i det tilfælde aldrig kommer til stop betingelsen

Men ved at sætte et lille tjek ind inden "do while" kan man undgå det

Så prøv med det her

<%
response.buffer = true

set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("dataentry/menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next

set rstest=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstest.open "SELECT * FROM tblTOPMENU ",conn

set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open "SELECT * FROM tblTOPMENU WHERE submenu= 'y' ",conn1

test = 0
do while not rstest.eof
test = test + 1
rstest.movenext
loop
if test < 1 then msg ="<TD VALIGN='top' COLSPAN='7'><FONT FACE='arial, helvetica, verdana' COLOR='#000000' SIZE='2'>Der er ingen produkter oprettet endnu</FONT></TD>" end if
%>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td align="left">&nbsp;</td></tr>

<%
'------- MENU --------
set rsMENU=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsMENU.open "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC ",conn

      SQLstmt = "SELECT * FROM Budget Where Type = 'KVARTAL' AND AAR = "& SYear
      Set RSBudget = Conn.Execute(SQLstmt)
      If Not RSBudget.EOF Then
      Do While Not RSBudget.EOF
        Response.Write "<a href=""default.asp?intMode=28&BudgetID="& RSBudget("BudgetID") &""">"& RSBudget("Navn") &"</a><br>"
      RSBudget.MoveNext
      Loop
      Else
      End If

if not rsMENU.eof then
do while not rsMENU.eof
  Response.Write "<tr align=""left"">"
  Response.Write "<td height=""20"" align=""left"">&nbsp;&nbsp;"

  if rsMENU("ELx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""http://"& rsMENU("EL")&" target=""_blank"">"& rsMENU("menu") &"</A><br>"
  elseif rs("MAILx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsMENU("MAIL") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"
  elseif rs("MENUx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""main.asp?id="& rsMENU("Id") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"
  end if

  '------- SUBMENU --------
  set rsSUMBENU=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  SQL = "SELECT * FROM submenu WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' and sprog ='DK' order by raekkefolge ASC"
  Set rsSUMBENU = Conn.execute(SQL)
  if not rsSUBMENU.eof then
  do while not rsSUBMENU.eof
    if rsSUBMENU("ELx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""http://"& rsSUBMENU("EL1") &" target=""_blank""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A><br>"
    elseif rsSUBMENU("MAILx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsSUBMENU("MAIL1") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"
    elseif rsSUBMENU("MENUx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""submain.asp?id="& rsSUBMENU("Id") &"&Id2="& =rsSUBMENU("submenu") &"""><font color=""ff9900"">"& =rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"
    end if
  rsSUBMENU.MoveNext()
  loop
  else
    'Der er ingen rækker i submenu
  end if

  Response.Write "</td>"
  Response.Write "</tr>"

rsMENU.MoveNext()
loop
else
  'Der er ingen rækker i tblTOPMENU
end if
%>
</table>
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 14:15 #10
Den siger stadig

Active Server Pages error 'ASP 0113'
Script timed out

/degner/default2.asp
Avatar billede kemoiq Nybegynder
05. marts 2004 - 14:30 #11
ups, skulle lige se hvordan det var jeg selv gjorde så du skal lige klippe min kode så det kommer til at se sådan ud

har lavet nogle meget små rettelser men prøv det lige
<%
response.buffer = true

set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("dataentry/menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

'on error resume next

set rstest=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstest.open "SELECT * FROM tblTOPMENU ",conn

set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open "SELECT * FROM tblTOPMENU WHERE submenu= 'y' ",conn1

test = 0
do while not rstest.eof
test = test + 1
rstest.movenext
loop
if test < 1 then msg ="<TD VALIGN='top' COLSPAN='7'><FONT FACE='arial, helvetica, verdana' COLOR='#000000' SIZE='2'>Der er ingen produkter oprettet endnu</FONT></TD>" end if
%>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td align="left">&nbsp;</td></tr>

<%
'------- MENU --------
SQLstmt = "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC"
Set rsMENU = Conn.Execute(SQLstmt)
if not rsMENU.eof then
do while not rsMENU.eof
  Response.Write "<tr align=""left"">"
  Response.Write "<td height=""20"" align=""left"">&nbsp;&nbsp;"

  if rsMENU("ELx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""http://"& rsMENU("EL")&" target=""_blank"">"& rsMENU("menu") &"</A><br>"
  elseif rs("MAILx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsMENU("MAIL") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"
  elseif rs("MENUx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""main.asp?id="& rsMENU("Id") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"
  end if

  '------- SUBMENU --------
  SQLstmt = "SELECT * FROM submenu WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' and sprog ='DK' order by raekkefolge ASC"
  Set rsMENU = Conn.Execute(SQLstmt)
  if not rsSUBMENU.eof then
  do while not rsSUBMENU.eof
    if rsSUBMENU("ELx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""http://"& rsSUBMENU("EL1") &" target=""_blank""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A><br>"
    elseif rsSUBMENU("MAILx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsSUBMENU("MAIL1") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"
    elseif rsSUBMENU("MENUx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""submain.asp?id="& rsSUBMENU("Id") &"&Id2="& rsSUBMENU("submenu") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"
    end if
  rsSUBMENU.MoveNext()
  loop
  else
    'Der er ingen rækker i submenu
  end if

  Response.Write "</td>"
  Response.Write "</tr>"

rsMENU.MoveNext()
loop
else
  'Der er ingen rækker i tblTOPMENU
end if
%>
</table>
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 14:38 #12
Jeg får kun 1. menupunkt vist og se fejl igen....

Flyveduer

Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/degner/default2.asp
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 14:38 #13
Hvis du løser dette - så får du sgu 150 point ekstra....
Avatar billede kemoiq Nybegynder
05. marts 2004 - 14:55 #14
Har lige testet det og det skulle virke nu, med denne her kode se evt.
http://www.incity.dk/a-vision/test.asp

<%
response.buffer = true

set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next

set rstest=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstest.open "SELECT * FROM tblTOPMENU ",conn

set rs=server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open "SELECT * FROM tblTOPMENU WHERE submenu= 'y' ",conn
test = 0
do while not rstest.eof
test = test + 1
rstest.movenext
loop
if test < 1 then msg ="<TD VALIGN='top' COLSPAN='7'><FONT FACE='arial, helvetica, verdana' COLOR='#000000' SIZE='2'>Der er ingen produkter oprettet endnu</FONT></TD>" end if
%>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td align="left">&nbsp;</td></tr>

<%
'------- MENU --------
SQLstmt = "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC"
Set rsMENU = Conn.Execute(SQLstmt)
if not rsMENU.eof then
do while not rsMENU.eof
  Response.Write "<tr align=""left"">"
  Response.Write "<td height=""20"" align=""left"">&nbsp;&nbsp;"

  if rsMENU("ELx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""http://"& rsMENU("EL")&""" target=""_blank"">"& rsMENU("menu") &"</A><br>"& VbCrLF
  elseif rsMENU("MAILx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsMENU("MAIL") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"& VbCrLF
  elseif rsMENU("MENUx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""main.asp?id="& rsMENU("Id") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"& VbCrLF
  end if

  '------- SUBMENU --------
  SQLstmt = "SELECT * FROM submenu WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' and sprog ='DK' order by raekkefolge ASC"
  Set rsSUBMENU = Conn.Execute(SQLstmt)
  if not rsSUBMENU.eof then
  do while not rsSUBMENU.eof
    if rsSUBMENU("ELx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""http://"& rsSUBMENU("EL1") &" target=""_blank""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A><br>"& VbCrLF
    elseif rsSUBMENU("MAILx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsSUBMENU("MAIL1") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"& VbCrLF
    elseif rsSUBMENU("MENUx1") = "Y" Then
      Response.Write "<A HREF=""submain.asp?id="& rsSUBMENU("Id") &"&Id2="& rsSUBMENU("submenu") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"& VbCrLF
    end if
  rsSUBMENU.MoveNext()
  loop
  else
    'Der er ingen rækker i submenu
  end if

  Response.Write "</td>"
  Response.Write "</tr>"

rsMENU.MoveNext()
loop
else
  'Der er ingen rækker i tblTOPMENU
end if
%>
</table>
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 15:04 #15
Ja det virker fint hos dig....men hvorfor pokker bliver den ved med at melde fejl hos mig?????

Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/degner/default2.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.

Du får lige koden fra min main.asp side......

<% response.buffer = true
set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("dataentry/menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next
%>
<%
SQL = "SELECT * FROM forside"
Set rs  = Conn.execute(SQL)
%>
<HTML><HEAD><TITLE><% =rs("titletop") %></TITLE>
<LINK href="style.css" type=text/css
rel=stylesheet>
</HEAD>

<BODY background="<% =rs("billedebaggrund") %>" leftMargin=0 topMargin=0 scroll="no">
<TABLE width="100%" height="100%" border=0 cellPadding=0 cellSpacing=0 >
  <TBODY>
  <TR>
    <TD vAlign=top>
      <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width=745 border=0>
<TBODY>
            <TR>
              <TD width=150 height=95></TD>
              <TD width=600> <P align=center><B><FONT face=Verdana color=#ffff00
            size=3>&nbsp;&nbsp;&nbsp;</FONT></B></P></TD>
            </TR>
          </TBODY>
        </TABLE>
        <TABLE width=745 border=0 cellPadding=0 cellSpacing=0>
          <TBODY>
        <TR>
              <TD width=150 align="center" vAlign=top>
                <!--#include file="menu2.asp" -->
                          <TABLE width="100%" border=0>
                  <TBODY>
                  </TBODY>
                </TABLE>
              </TD>
              <TD vAlign=top> <br>                        <%
SQL = "SELECT * FROM main WHERE id= '" & request.querystring("id") & "'"
Set rs  = Conn.execute(SQL)
%>
                  <IFRAME SRC="http://www.racingpigeons.dk/filer/<% =rs("tekst") %>.htm" HEIGHT=480 WIDTH=850 FRAMEBORDER=0 SCROLLING="auto">
</IFRAME>

              </TD>
            </TR></TBODY></TABLE></TD></TR>
  <TR>
      <TD valign="bottom">
        <!--#include file="bottom.asp" -->
</TR></TBODY></TABLE>
Avatar billede kemoiq Nybegynder
05. marts 2004 - 15:38 #16
Der skulle ikke være nogle problemer med main.asp
http://www.incity.dk/a-vision/main.asp

Lad og prøve i menu2.asp at lave database forbindelsen om til en anden for at se om det hjælper

<%
response.buffer = true

set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next
%>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td align="left">&nbsp;</td></tr>

<%
conn.Close
Set conn = Nothing

set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\home\incitydk\www\a-vision\menu.mdb;"

'------- MENU --------
SQLstmt = "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC"
Set rsMENU = Conn.Execute(SQLstmt)
if not rsMENU.eof then
do while not rsMENU.eof
  Response.Write "<tr align=""left"">"
  Response.Write "<td height=""20"" align=""left"">&nbsp;&nbsp;"

  if rsMENU("ELx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""http://"& rsMENU("EL")&""" target=""_blank"">"& rsMENU("menu") &"</A><br>"& VbCrLF
  elseif rsMENU("MAILx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsMENU("MAIL") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"& VbCrLF
  elseif rsMENU("MENUx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""main.asp?id="& rsMENU("Id") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"& VbCrLF
  end if
  if (CStr(rsMENU("id")) = CStr(request.querystring("id"))) Then
    '------- SUBMENU --------
    SQLstmt = "SELECT * FROM submenu WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' and sprog ='DK' order by raekkefolge ASC"
    Set rsSUBMENU = Conn.Execute(SQLstmt)
    if not rsSUBMENU.eof then
    do while not rsSUBMENU.eof
      if rsSUBMENU("ELx1") = "Y" Then
        Response.Write "<A HREF=""http://"& rsSUBMENU("EL1") &" target=""_blank""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A><br>"& VbCrLF
      elseif rsSUBMENU("MAILx1") = "Y" Then
        Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsSUBMENU("MAIL1") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"& VbCrLF
      elseif rsSUBMENU("MENUx1") = "Y" Then
        Response.Write "<A HREF=""submain.asp?id="& rsSUBMENU("Id") &"&Id2="& rsSUBMENU("submenu") &"""><font color=""ff9900"">"& rsSUBMENU("submenu") &"</font></A>"& VbCrLF
      end if
    rsSUBMENU.MoveNext()
    loop
    else
      'Der er ingen rækker i submenu
    end if

  Response.Write "</td>"
  Response.Write "</tr>"

rsMENU.MoveNext()
loop
else
  'Der er ingen rækker i tblTOPMENU
end if
%>
</table>
Avatar billede kemoiq Nybegynder
05. marts 2004 - 15:41 #17
du skal lige ændre i koden så "Data Source" er stien til der hvor databasen ligger

set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\home\incitydk\www\a-vision\menu.mdb;"
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 15:47 #18
Det hjælper ikke....hvad siger det os så????
Avatar billede kemoiq Nybegynder
05. marts 2004 - 15:52 #19
At der ikke er noget i vejen med forbindelsen til db’en.

Prøv at fjerne koden til submenuer og se om alle menuerne så kommer;

<%
response.buffer = true

set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next
%>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td align="left">&nbsp;</td></tr>
<%
'------- MENU --------
SQLstmt = "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC"
Set rsMENU = Conn.Execute(SQLstmt)
if not rsMENU.eof then
do while not rsMENU.eof
  Response.Write "<tr align=""left"">"
  Response.Write "<td height=""20"" align=""left"">&nbsp;&nbsp;"

  if rsMENU("ELx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""http://"& rsMENU("EL")&""" target=""_blank"">"& rsMENU("menu") &"</A><br>"& VbCrLF
  elseif rsMENU("MAILx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""mailto:"& rsMENU("MAIL") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"& VbCrLF
  elseif rsMENU("MENUx") = "Y" Then
    Response.Write "<A HREF=""main.asp?id="& rsMENU("Id") &""">"& rsMENU("menu") &"</A>"& VbCrLF
  end if

  Response.Write "</td>"
  Response.Write "</tr>"

rsMENU.MoveNext()
loop
else
  'Der er ingen rækker i tblTOPMENU
end if
%>
</table>
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 16:00 #20
Samme fejl....ØV ØV ØV
Avatar billede kemoiq Nybegynder
05. marts 2004 - 16:15 #21
ok, hehe

så prøver vi med det her

<%
response.buffer = true

set conn=server.createobject("adodb.connection")
cnpath="DBQ=" & server.mappath("menu.mdb")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & cnpath

on error resume next
%>

<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td align="left">&nbsp;</td></tr>
<%
'------- MENU --------
SQLstmt = "SELECT * FROM tblTOPMENU where aktiv='Y' and sprog='DK' order by raekkefoelge ASC"
Set rsMENU = Conn.Execute(SQLstmt)
if not rsMENU.eof then
do while not rsMENU.eof
  Response.Write "<tr align=""left"">"
  Response.Write "<td height=""20"" align=""left"">&nbsp;&nbsp;"
  Response.Write rsMENU("menu")
  Response.Write "</td>"
  Response.Write "</tr>"

rsMENU.MoveNext()
loop
else
  'Der er ingen rækker i tblTOPMENU
end if
%>
</table>
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 16:24 #22
Nå står den og tænker i én uendelighed.....og kommer med samme fejl....dog rykker den fejlen HELT ned i bunden af skærmen!!
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 16:33 #23
Jeg er nødt til at smutte hjem og hente min knægt nu....jeg ser videre på det i aften.....foreløbig TAK :-)
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 21:00 #24
Så er jeg her igen.....har du nogle forslag til hvad det er????
Avatar billede kemoiq Nybegynder
05. marts 2004 - 21:18 #25
Nope, har kigget på det men kan simpelt hen ikke se hvad det skulle være og efter som det virker på min server er det ret underligt.

Det sidste her hvor den bar skulle udskrive menu’er på skærmen og ikke engang kunne det er ret underligt efter som det er det samme i det oprindelige minus if sætningerne.

Der er 2 små fejl i submenu koden, men ikke noget som skulle give time out, nemlig at der bliver refereret til EL1 og MAIL1 i tabellen submenu og felterne findes ikke

Efter min mening er det lige som om den bliver hængende i do whilen og aldrig kommer ud af den, men den kode som jeg har set skulle det ikke ske.

Har lavet en lille test fil som kun indeholder kode for menu og submenu, bare for at se om det virker hvis det står alene;

http://www.incity.dk/a-vision/a-vision.rar
Avatar billede dtc Nybegynder
05. marts 2004 - 22:54 #26
Tak for hjælpen....du har sgu hjulpet så meget at selvom det ikke virker hos mig - så synes jeg at du fortjener point!!!!

// Dan
Avatar billede kemoiq Nybegynder
06. marts 2004 - 09:09 #27
Takker for pointene.

Jeg har selv lavet noget der ligner engang, har rette det lidt til, så det minder om dit måske du kan bruge det, i hvert fald ligge det her:

http://www.tripolisvej.dk/temp/a-vision.rar