Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
31. januar 2001 - 17:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål ang, Rumstationen M.I.R.

Min lillesøster har en opg. og kan ikke finde svar på følgende:

1. Hvoffor sendte de mir op?
2. Hvad betyder M.I.R. (forkortelse for hvad?)
3. Hvad har de opdaget med/på mir?

30points til svar på alle spm.

/thoeger_poertner
Avatar billede neodku Nybegynder
31. januar 2001 - 17:04 #1
1. skulle holde øje med USA
2. engelsk M.international.R
3. at mennesker ikke kan opholde sig længere end 8 måneder i rummet da deres muskler svinder ind, og de lavede forsøg med dyr i rummet

(jeg har selv haft en opgave
Avatar billede gipa Nybegynder
31. januar 2001 - 17:07 #2
http://www.maximov.com/Mir/homepage.asp

Her finder du omtrent alt om MIR...

Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 17:19 #3
1. Rumkapløbet krævede at man forsøgte at overgå hinanden!

http://www.maximov.com/Mir/homepage.asp

The extensive research on Mir focuses on two main areas: human life in space (Microgravity Sciences, Life Space Sciences, and Space Technology Development) and observational sciences (Earth Observation and Sciences, and Space Sciences). The cosmonauts use themselves (and plants and animals) as guinea pigs as they study the influence of gravity on biological processes. These life space science experiments provide insights into the impact of weightlessness on space operations.

2. http://www.maximov.com/Mir/mirglossary.asp

Mir - The Russian word for Peace.

3. http://www.maximov.com/Mir/mirresearch.asp

The extensive research on Mir focuses on two main areas: human life in space (Microgravity Sciences, Life Space Sciences, and Space Technology Development) and observational sciences (Earth Observation and Sciences, and Space Sciences). The cosmonauts use themselves (and plants and animals) as guinea pigs as they study the influence of gravity on biological processes. These life space science experiments provide insights into the impact of weightlessness on space operations.

Experiments in fluid mechanics, combustion, material sciences and processes, and biotechnology, require detailed step-by-step procedures to yield high-quality scientific data. The results have led to the design and development of new technology (Again ranging from building space platforms to create new debris protection devices and materials). Some popular experiments have involved the study of protein crystal growths.

Scientists are discovering new galaxies and spatial phenomena because of the assistance of telescopes in space. On the Kvant module, the cosmonauts observe active galaxies, quasars, and neutron stars, using electromagnetic Spectra and x-ray emissions devices. After a *night* of watching the stars, the crew turn their eyes and equipment toward the Earth. These studies range from atmospheric science and oceanic studies to topographical studies.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2001 - 17:23 #4
Neodku\'s svar er vel egentligt ikke helt rigtigt.

1. Er vel rigtigt men ikke særligt omfattende!!!

2. Er direkte forkert

3. Er rigtigt, men se her under.

Russian cosmonaut Dr. Valeri Polyakov, has spent a total of 22 months in space; and holds the record for the longest consecutive days in space (14 months - January 8, 1994 to March 1995).
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
31. januar 2001 - 23:16 #5
james>> jeg har set dit nye spm, men jeg var ikke lige på eksperten da du lavede det, jeg kan se at dine svar er meget mere uddybede, og et af neodku\'s svar er fuldstændigt forkerte!! jeg opretter et nyt spm til dig med nogle points, det bliver ikke til så mange, for jeg er jo sådanset ligeglad med om svarerne er rigtige eller ej. men mest for at være fair..