Avatar billede thortz Nybegynder
24. februar 2004 - 17:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Produkt til projektopgave!

hej eksperter...

Jeg er igang med en projektopgave i skolen og jeg skal have et produkt. Mit delemne er "Grundvands forurening". Jeg har bare et problem det er at jeg ikke kan komme i tanke om hvilket produkt jeg kan lave har fået et par forslag men ville lige høre ad om i havde nogen!
Avatar billede roenving Novice
24. februar 2004 - 17:29 #1
Skal du have et fysisk produkt udover en rapport ?-)

For jeg kunne da forestille mig, at det ville være et glimrende produkt at aflevere en rapport, som indeholder noget om hvordan hvilke stoffer forurener grundvandet, hvad der bliver gjort for at forhindre det, og f.eks. en opgørelse over, hvor mange vandværker, som idag renser vandet ...

-- men kontakt et (ikke helt lille !-) vandværk og hør, om de har nogen ideer, eller måske en lille bowle med nogen fisk, som kun kan overleve i rimelig rart vand !o]
Avatar billede thortz Nybegynder
24. februar 2004 - 17:40 #2
okay mange tak :)
Avatar billede paaskeland Nybegynder
25. februar 2004 - 11:54 #3
Til en projektopgave skal der være en rapport og et produkt, og jeg det tror ikke, det er nok at skrive om forskellige stoffer som forurener vandet i sin rapport.
Mit forslag til et produkt kunne være, at lave noget som kan rense vand. Husker fra nogle forsøg i folkeskolens natur og teknik fag, at vi lavet noget med 1½ liter sodavandsflaske, der vendte på hoved, hvor bundet var skåret væk. I flaske var der så kommet noget groft grus i toppen og så flere lag hele vejen ned, hvor det sidste lag var fint sand. Huske ikke hvad de andre lag bestod af. På den måde renset vi vandet. Måske kan det inspirere dig lidt!