Avatar billede hulla Novice
23. februar 2004 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C# DirectorySearcher

Jeg vil gerne have forbindelse med mit AD fra min C# webApp.

Jeg har forsøgt at bruge DirectorySearcher sådan her:

SearchResult Result;
Searcher = new DirectorySearcher("LDAP://RootDSE");
Result = Searcher.FindOne();

den sidste linje giver følgende fejl:

System.Runtime.InteropServices.COMException (0x8007054B):

Kender nogen problemet, eller bare en anden måde at få adgang til mit AD fra asp.net ?
Avatar billede ezentia_kasper Nybegynder
23. februar 2004 - 13:11 #1
Du skal vel først stikke den en directoryEntry som evt. kræver et login eks:

DirectoryEntry entry = new DirectoryEntry (pADConString,pADUserName,pADPasswd,AuthenticationTypes.Secure);

// make a search handler
DirectorySearcher searcher = new DirectorySearcher(entry);

SearchResult  adsiResult = searcher.FindOne();
Avatar billede ezentia_kasper Nybegynder
23. februar 2004 - 13:11 #2
Du skal vel først stikke den en directoryEntry som evt. kræver et login eks:

DirectoryEntry entry = new DirectoryEntry (pADConString,pADUserName,pADPasswd,AuthenticationTypes.Secure);

// make a search handler
DirectorySearcher searcher = new DirectorySearcher(entry);

SearchResult  adsiResult = searcher.FindOne();
Avatar billede hulla Novice
23. februar 2004 - 13:35 #3
Det virker sådan set fint, bortset fra jeg nødig vil have nit administrator password til at stå i kildekoden
Avatar billede muppet Nybegynder
23. februar 2004 - 13:56 #4
Jeg sidder lidt i samme "båd"...
Bortset fra at jeg har flg. konstellation:

WebService vil tilgå AD, og er samtidig impersonating:

DirectoryEntry ldapRoot = new DirectoryEntry( "LDAP://rootDSE" ); //returnerer et object, men:
DirectoryEntry ldapDomain = new DirectoryEntry("LDAP://" + (string)this.m_objADRootDSE.Properties["defaultNamingContext"].Value); // Denne fejler fordi der ikke eksisterer "defaultNamingContext".

Hvad kan det skyldes ?
Der er selvfølgelig point fra mig også, hvis det løses :o)
Avatar billede muppet Nybegynder
23. februar 2004 - 13:57 #5
this.m_objADRootDSE sal selvfølgelig erstattes med ldapRoot ;o)