Avatar billede cyberm Nybegynder
23. februar 2004 - 08:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AMD 3000+ fejl

Hej

Nå må se om jeg kan forklare det her rigtigt så i kan finde ud a hvad jeg mener.

Jeg købte her forleden en AMD 3000+ cpu, 2'512 DDR400 Ram og et biostar bundkort.
Så langt så godt.
Jeg samler lortet, starter op, og vil installere Win XP....
Men så fejler installationen ude i det blå. Nå..så bytter jeg rundt på rammene. Så virker den.....MEN
Så kommer jeg i windows....Og får set at XÅ har opfattet CPU'en som en 1.7 Ghz cpu...Underligt tænker jeg...
Får så set i manualen at frekvensen for CPU'en skal sættes med jumper. Jeg slukker maskinen, sætter frekvensen fra 133 til 200. Men så kan den ikke starte op, BIOS fryser. Nå jeg flytter den så ned til 166 og starter. Denne gang starter BIOS fint og XP starter, indtil at XP kommer næsten helt op at kører, så genstarter maskinen. Såden står den så bare og kører i loop. Så ville jeg prøve og installere XP forfra igen...Men nej....Fejl i installations billedet...Blå skærm...Nå...Et sidste forsøg. Jeg starter maskinen i fejlsikret tilstand i XP og vupti, maskinen stater fint nok op. Finder CPU'en som den skal være AMD XP 3000+...bla bla bla....Den rigtige mængde ram....Men genstarter jeg så og vil kører normal windows laver den samme ting igen med at loope.....Hvad kan det være...Er det rammene, CPU'en eller Bundkortet der er defekt?
Avatar billede cyberm Nybegynder
23. februar 2004 - 08:13 #1
Fik lige set XP 3000 kun kan kører med en multipli på 166...Den tager vel ikke skade hvis den kører over eller under i kort tid....Nu står den på 166 men fungere stadig ikke....der står den og looper
Avatar billede cyberm Nybegynder
25. februar 2004 - 08:33 #2
Nå men har selv løst problemet