Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
22. februar 2004 - 15:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Linux system starter hurtigt og kan køre f.eks winamp?

Hvilket linux program skal man bruge hvis man gerne vil have noget såsom winamp til at køre på det og ikke andet?

Jeg skal have lavet en maskine der starter på få sekunder, og som der skal have winamp kørende i baggrunden og et skin til at fylde hele skærmen.

Kan dette i det hele taget lade sig gøre?  Og hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2004 - 18:26 #1
Er der nogen bestemt grund til at du absolut vil bruge winamp?

Kan XMMS eventuelt bruges istedet?
Avatar billede speedfreak Nybegynder
22. februar 2004 - 18:53 #2
brug xmms den er god, og med mange seje skins som ligner alt muligt fra sol, skyer osv :) men ellers skal du ligge wine ind eller crossover (ikke gratis) men de bægge kan køre med winamp fint. crossover er nem at have med at gøre.
Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
23. februar 2004 - 11:23 #3
Nej ikke nogen speciel grund og er meget åben for andre...

Jeg vil meget gerne høre lidt mere om disse andre players - der skal bare kunne laves playlister osv. og er det muligt at lave sit eget skin til dette XMMS?

Ved I hvilken udgave af Linux jeg skal bruge? RedHat linux eller en af de andre?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
23. februar 2004 - 19:11 #4
Jeg bruger RedHat 9.0, det bruger LANG tid på at starte
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2004 - 01:18 #5
Hvis den virkelig skal starte hurtigt, skal du nok selv til at fravælge en masse, der normalt ville blive startet når maskinen booter - uanset hvilken distribution du vælger.

Ja XMMS understøtter playlister og skins. Se engang på http://www.xmms.org/about.php

Jeg vil dog foreslå at bruge den XMMS der følger med din distribution i stedet for at hente den fra siden. Det er oftest lettere at have med at gøre. Der er dog færdigbyggede udgaver til RedHat (og Fedora) og Debian.

Så vidt jeg forstår, kan XMMS også godt bruge nogle winamp-skins, men det er vist ikke skins til alle winamp-versioner, der er understøttet. Du kan finde mange forskellige skins på hjemmesiden for XMMS.

Man kan også få diverse plugins til XMMS, blandt andet et, der lader dig bruge winamps visualization-plugins.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
27. februar 2004 - 11:32 #6
Næsten ALLE Disto'er af Linuxen kører LANGSOM i opstarten, men se lige hvad jeg svarende ham her: http://www.eksperten.dk/spm/467450!

Og ja bruge dog XMMS.... kan dubruge WinAmp, kan du bruge XMMS!
Avatar billede odysseus Nybegynder
01. marts 2004 - 20:12 #7
der vil jeg så lige indvende, at gentoo linux er helt fantastisk hurtigt. man installerer ikke noget unødigt fra start, og intet er sat til at starte op pr. default. det er en super lækker distro - www.gentoo.org
Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
02. marts 2004 - 22:50 #8
Jeg prøver at se på det hele...  Tak for hjælpen og jeg skal nok skrive herinde når jeg har strikket den perfekte løsning sammen....
Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
02. marts 2004 - 22:51 #9
Jeg har ikke kunnet fordele point... sorry til jer der ikke fik nogen...