Avatar billede mettle Nybegynder
29. januar 2001 - 22:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HotKey

Jeg er ved at lave en driver til mit HotKey tastatur fra Chicony (model KB-8993), da jeg syntes at dit medfølgende var for dårlige.
Jeg har fundet en måde at detektere tasterne på - men kun hvis jeg gennem de org. driver for aktiveret en enhedsdriver ved navn chotkey.vxd. Jeg har prøvet med noget DeviceIoControl (api-kald i windows) men kan ikke rigtig få det til at virke.
Bruger jeg den rigtige funktion??? Og hvis jeg gør.... hvordan finder jeg ud af de rigtige parametre????
Hvis der er bruge for yderligere info... skriv evt. til mettle@cvc.dk
Avatar billede sjh Nybegynder
29. januar 2001 - 22:54 #1
Kan du ikke bruge:

\'--- Module1 ---
Declare Function GetAsyncKeyState Lib _
\"user32\" (ByVal vKey As Long) As Integer
\'--- Module1 ---

\'--- Form1 ---
Private Sub Form_Load()
Timer1.Interval = 50
Me.Caption = \"Key Nummer\"
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()

For i = 0 To 255
KeyResult = GetAsyncKeyState(i)
If KeyResult = -32767 Then

Me.Caption = \"Key Nummer \" & i

\'--- Press A ---
If i = 65 Then Me.Caption = \"Key Nummer A = \" & i
\'--- Press A ---

Exit For
End If
Next i

End Sub
\'--- Form1 ---
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. januar 2001 - 23:10 #2
sjh:> det virker faktisk også med musen fandt jeg lige ud af *S*
Avatar billede mettle Nybegynder
30. januar 2001 - 07:40 #3
Jeg er ikke sikker...
I min løkke for at detektere knapperne, bruger jeg noget DirectX - det er ikke der problemet ligger.
Problemet er at tasterne (genvejstaster til feks internet, volume, cdafspiller osv.) først skal aktiveres! Tastaturet skal have en eller anden kommando eller der skal sættes et link op før det virker.... Det er dét min .vxd-fil gør!!!
Jeg skal dog gerne prøve rutinen... men det bliver først hen mod weekenden..... (lektier!)
Avatar billede superinfojens Nybegynder
30. januar 2001 - 09:04 #4

Det med at skrue op/ned/mute volumen har været et stort problem for mig længe, jeg har prøvet at stille spørsmålet før her på Eksperten.dk men uden held, hvis du kan få en knap på dit tastatur til at gøre det, må jeg da også kunne få mit program til at gøre det eller sådan virker det måske ikke ????

mvh.
Jens
Avatar billede mettle Nybegynder
30. januar 2001 - 22:14 #5
Til Thomas Daugaard.

Jeg har nu prøvet din rutine med GetAsyncKeyState - men det virkede ikke!

Hvis jeg ikke (som jeg allerede gør) starter mine originale drivere, kan jeg (som forventet) ikke detektere min ekstra-knapper (vol, mute osv)...

Og selv om jeg starter mine originale drivere, virker rutinen ikke.... for det er kun i=255 der registreres for ALLE knapper....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. januar 2001 - 22:17 #6
mettle:> ehm .. det var godtnok ikke mig der kom med forslaget til GetAsyncKeyState ..
Avatar billede mettle Nybegynder
30. januar 2001 - 22:19 #7
Til Jens.

Du siger skrue op/ned/mute.... er det så koderne til window\'s mixer du mangler eller koderne til at registrere dine knapper?
Hvilket keyboard har du egentilg?
Avatar billede mettle Nybegynder
30. januar 2001 - 22:21 #8
Thomas:> Undskyld... du har ret... sorry /-:
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. januar 2001 - 22:33 #9
mettle:> jeg overlever nok ;-)
Avatar billede mettle Nybegynder
01. april 2001 - 18:37 #10
Jeg tror det er på tide at lukke spørgsmålet... Er der senere løsninger på problemet giver jeg gerne pointne alligevel....